Forum

Hobbydrivhuse.dk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kurt Laugesen, 30. november 2015 kl. 14.09

Jeg har nu for anden gang fået blæst mit drivhus sønder og sammen. Det er et model 100 fra hobbydrivhuse.
Nogen der har erfaringer - er de særlig sarte? Det er faktisk ikke mit indtryk, men ikke desto mindre er det nu sket to gange.
Jeg har kørt med polycarbonat over det hele, vil et hus med hærdet glas i siderne være mere stabilt over for vind?
Jeg ved godt mit drivhus ligger lidt udsat, er der nogen gode råd til at forhindre en gentagelse?

1 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 30. november 2015 kl. 16.23

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 30. november 2015 kl. 17.19

Det er godt nok ærerligt at miste sit drivhus for 2.gang.

Hvis man en gang har fået blæst et drivhus omkuld, skal man måske overveje en ny placering på grunden, hvis det er muligt. I de fleste haver sker der aldrig noget med drivhusene.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 30. november 2015 kl. 19.15

Træls. Vi har prøvet det en gang. Nu har vi forstærket vindkrydsene og hjørnerne med aluminiumvinker, dem havde vi jo fra det gamle :-) , som stormen i 2011 tog det. Det nye hus står fint. Vores står også ret udsat, men måske spiller det også ind, at vi har flyttet et brændeskur, som muligvis var placeret således at vinden havde svært ved at slippe væk.
Held med oprydningen og det nye hus.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 1. december 2015 kl. 8.38

pris og kvalitet hænger altid sammen - osse når man køber drivhus - jeg var med til at sætte et op med 6 mm hærdet glas for 2 år siden - det er meget stabilt selv om det står meget udsat - skriv til mig privat hvis I vil vide mere - jeg må jo ikke fortælle hvad det var for et her - det ka´ jo opfattes som reklame - det står på røsnæs hvor vi havde 40 sec.meter

5 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 1. december 2015 kl. 12.35

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nørgaard, 1. december 2015 kl. 15.31

Var dit drivhus tæt da stormen kom? Det var mit ikke. Sneen havde ødelagt to tagvinduer. Nåede ikke at skifte ruderne - det kom jeg til at fortryde! Der blæste 8 ruder ud. Købte nogle brugte på den blå avis.
Var dit drivhus funderet godt nok? Mit er støbt fast, og det blev stående
Pris og kvalitet? Der er jeg helt enig med Frank Chr. Der er så mange eksempler på, at det ikke hænger sammen!

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. december 2015 kl. 0.31

Mogens - det er kun forhandlerne, der ikke selv må reklamere. Vi må gerne anbefale :)

Begge mine drivhuse klarede stormen fint. Det store fra Euro-Serre er et meget solidt drivhus med kraftige profiler, og mit Julianadrivhus står rimeligt meget i læ. Jeg har simpelthen holdt hækken højere ud for drivhuset mod sydvest.

I sidste uge gik jeg og overvejede, om jeg ikke skulle få taget en del af den til næste år, men jeg tror bare, at den forbliver høj lige der...

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: M. Madsen, 9. december 2015 kl. 14.08

En mulighed er at overveje et drivhus med stormgaranti som fx det her www.willabgarden.dk/drivhus-med-stormgaranti/1293 - så kan du i hvert fald sove trygt næste gang, der kommer en storm til DK?

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. december 2015 kl. 14.58

Jeg var forbi Willab Garden i går - det er et flot og temmelig dyrt drivhus :) Men er så også garanteret op til 32,7 m/s i de første 5 år...

I øvrigt er det endelig lykkedes mig at få TopDanmark til at lave en ordentlig forsikring på mit store drivhus, som de ellers kun ville forsikre op til 12.000 kr., og det rækker jo ikke langt, når drivhuset koster 50.000 :)

Jeg fik et tilbud fra Dansk Glasforsikring via Willab Garden og viste det til TopDK - og pludselig kunne de forsikre mit drivhus for under det halve, så jeg betaler nu 500 kr. om året for en forsikring, der dækker op til 70.000 kr.!

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nørgaard, 11. december 2015 kl. 16.53

Angående omblæste drivhuse. Hvis huset ikke er tæt, så er det lige meget hvor meget det koster, blæsten skal nok få fat i det.
Så, luk døren så den ikke kan gå op. Blokker de vinduer i taget, der kan åbnes. Fjern ruder med revner.
Hvis jeg selv havde efterlevet overstående, var der ikke blæst otte rude ud.
Mit drivhus er på 10m2. To år gammelt - pris 3988kr fra Harald Nyborg. Fungere 100% efter hensigten

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kurt Laugesen, 13. december 2015 kl. 15.00

Som jeg læser det, er der ikke noget der tyder på, at kvaliteten på selve skelettet i et hus fra hobbydrivhuse, ikke er på højde med andre. Det er også det jeg jeg selv synes, når jeg på et byggemarked sammenligner med f.eks Juliana.
Willab Garden er fine, men de priser vil jeg nu ikke op i :-)
I øvrigt har min forsikring uden et ny betalt for et nyt magen til det der blæste ned.
Jeg syntes dog at skydedøre var et svagt punkt, så det næste bliver med fast dør og enten 10 mm polyarbonat (i stedet for nuværende 6) eller 4 mm hærdet glas.
Og så skal det flyttes over til hækken evt. med et plankeværk på den udsatte nord-side.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. december 2015 kl. 17.33

Når du to gange har fået blæst et drivhus omkuld, skal du fokucere mere på at få dit nye drivhus solidt forankret. Suppler det anbefalede med yderligere sikring. Hvis drivhuset letter fra fundamentet et der stor chance for, at det gåt i stykker.
Hvis du er bekymret for stellets styrke, kan du selv forstærke det, ved at styrke enkelte udvalgte elementer eller ved at sætte yderligere skråstivere/barduner på.
Glas går i stykker, hvis det rammes af noget hårdt, hvis det bliver revet løs fra rammen, eller rammen giver sig for meget.

Nyt svar til emnet »Hobbydrivhuse.dk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hobbydrivhuse.dk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider