Skrevet af: Lene Kjeldgaard, 2. marts 2016 kl. 15.08
Hejsa..
håber på lidt hjælp! Jeg har købt mig et gammelt drivhus og skal have sat glasene i..Men gummi listerne(båndet) kan ikke mere! Jeg syntes det bliver ret dyrt,da der skal bruges ca 50m. Er der et alternativ? Tænker at silikone fuge måske bliver for permanent eller??
Vh lene
Skrevet af: James F., 2. marts 2016 kl. 16.57
Uden at kende til dit drivhus vil jeg tro, at du kan bruge gummibånd som er beregnet til termoruder.
Se evt. www.interglas.dk/4_x_10_mm_sort_glasbånd_a_125_m-p-166.html?bgsid=0b94c0794e98bcc98b367fc260084f14
Det er ikke så dyrt, som originalt gummibånd.
Men du kan også sagtens bruge silicone til drivhuset. Drivhuset bliver meget stærkere, - og bor du vindudsat kan det anbefales.
Det er rigtigt, at det bliver lidt mere besværligt, hvis du skal skifte et stykke glas, - men med en hobbykniv med bredt og skarpt blad, så kan det sagtens lade sig gøre. Du bør dog kun bruge en meget lille mængde silicone, - så skær kun ganske lidt af spidsen på fugepatronen.
God arbejdslyst
mvh JR.
Skrevet af: Henry G., 2. marts 2016 kl. 17.35
Hej Lene du vil ærgre dig gul og grøn hvis du bruger silikone til at lægge glassene i, det er meget vanskeligt senere at skifte et enkelt glas i en række, brug hellere glaslister, de kan sikkert købes hos en glarmester i passende længde, mine har holdt de sidste 30 år, også ved udskiftninger af glas. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 3. marts 2016 kl. 7.51
glaslister med gummilæbe kan købes i ethvert byggemarked
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.