Skrevet af: Camilla Dixen, 17. marts 2016 kl. 3.04
Hej alle
Håber I kan hjælpe mig med mit lille påske projekt.
Sidste år satte mig og min kæreste drivhus op, i år skal vi så have lagt sten i midten, dertil har vi købt 30 x 30 betonfliser.
Nu kommer spørgsmålet så, hvordan pokker gør jeg det nemmest? Med hensyn til underlag og stampning.
Ved selvfølgelig godt det havde været smartest at ligge fliserne inden vi satte drivhuset op. :-)
Mvh Camilla
Skrevet af: Frederik G, 17. marts 2016 kl. 11.41
Da jeg lagde filser i mit nye drivhus lagde jeg ca 20cm grus i bunden som blev stampet godt, rettet af og så filserne.
Jeg har ca 3x1,5m "terrasse" i starten af drivhuset og 2 gange ud, i gangene blev stenene lagt i noget mindre grus som ikke var stampet lidtså godt og jeg kan tydelig se forskellen nu, de skal lægges om! selvom der ikke kommer regn og så meget frost derinde kan det godt betale sig at gøre arbejdet ordenligt:-)
Jeg brugte en "håndstamper" de jeg var bange for en pladevibrator ville være lidt for hård ved fundament og selve huset.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.