Skrevet af: Jakob Jensen, 28. marts 2016 kl. 0.50
Hej alle
Er der nogle der har erfaring med automatisk vanding af drivhus.
Jeg tænker ikke på drypvanding som Hydromat og vandlet osv.
Tænker om nogle har sat noget sprinklerligende op? Tågedysser og ligende?
Vh
Jakob
Skrevet af: Anders Frederiksen, 28. marts 2016 kl. 9.46
Jeg gør meget for at holde fugt ude af drivhuset, for at forebygge skimmel og andre problemer, så jeg kan ikke forestille mig at sprinkler eller lignende vil være en god ide.
Men måske er der nogen der har andre erfaringer ?
Hilsen Anders
Skrevet af: Anja Egeriis, 28. marts 2016 kl. 13.56
Jeg er helt på linie med dig, Anders - jeg vander kun på jorden via spande med et lille hul, så vandet løber langsomt :)
Skrevet af: Jakob Jensen, 28. marts 2016 kl. 13.59
Hvordan gør du det Anja?
Skrevet af: Bent Nørgaard, 28. marts 2016 kl. 19.28
Har skrottet drypvanding. Er gået over til at grundvand med 1200l ad gangen. En fyldt beholder med regnvand. Drivhuset fik tre gange sidste år, og det virkede fint.
Skrevet af: Finn Sæderup, 28. august 2016 kl. 14.33
Hej
jeg har et hjemmelavet vandingssystem, af flg.
2 store regnvandsbeholdere a 1200 l
et vandfilter (kan sikkert udelades) et husvandværk.
en billig vandingstimer fra LIDL
efter timeren er et ½ " pexrør rundt i drivhuset
lille hul boret ved hver plante og et stykke akvarieluftslange ind i hullet, hullet skal være en lille smule mindre end slange diameteren i enden ved planten er sat en "drypvanding" fra gardena.
før timeren er sat en hane til at regulere vandtrykket, slangerne kan "skydes" af hvis vandtrykket er for højt.
det kører fuldstændigt upåklageligt, jeg har ikke vandet mine agurker og tomater manuelt en eneste gang.
Det siger sig selv at husvandværket ikke må køre tomt.
og man kan naturligvis også bruge vandværksvand
Finn
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.