Forum

Halls atrium montering af taglister

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Larsen, 3. april 2016 kl. 18.54

Vi har købt et Halls atrium og nu driller de pokkerste taglister, de vil bare ikke på. Vi har været på,youtube og se den monteringsvidio der er der inde men det er bestemt ikke så let som det ser ud til i videoen. Er der nogen herinde som har nogle gode råd til hvordan vi får dem på ?

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Andersen, 30. april 2016 kl. 20.35

Hej Charlotte
Er det lykkes at monterer taglisterne?
Jeg har lige monteret mit og taglisterne var noget lette at monterer end vist på den omtalte video.
Jeg har dog store problemer med de oplukkelige vinduer, selve samlingen af vinduet. Jeg kan ikke monterer rammerne, idet gummilisten ikke kan presses sammen, jeg har prøvet at varme listerne (i varmt vand) og brugt sulfo, får at få det til at glide lettere, men intet hjælper :-(
Derudover har jeg haft problemer med manglende plast profiler, skuer/møtrikker, forkerte aluprofiler og mangelfuld tegninger/beskrivelser.
/Søren

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Andersen, 30. april 2016 kl. 20.37

Nyt retvendt billede :-)

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Larsen, 1. maj 2016 kl. 7.42

Hej Søren
Ja det er samlet men bestemt ikke uden problemer. Vi havde ikke problemer med vinduerne og alle listerne havde vi liggende inden for på et gulv med gulvvarme, det gjorde det lidt nemmere. Vi manglede også diverse småting bla. En af skråstiverne. Dørens håndtag er det arveste lort for at sige det lige ud og ja tegningen er lige til at smide ud. Heldigvis har jeg en mand som et super god til tegningslæsning så han kunne tyde den så nogenlunde. Men nu er det samlet og jeg er rigtig glad for det.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Thomassen, 27. april 2020 kl. 17.54

Høj trappestige. Gummihammer og så går det let. Se denne video.
www.youtube.com/watch?v=aKmL_a7VILE

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Thomassen, 27. april 2020 kl. 17.54

Høj trappestige. Gummihammer og så går det let. Se denne video.
www.youtube.com/watch?v=aKmL_a7VILE

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Lemmicke, 11. maj 2020 kl. 0.07

Montage af Halls Atrium

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Lemmicke, 11. maj 2020 kl. 0.07

Montage af Halls Atrium

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Lemmicke, 11. maj 2020 kl. 0.08

Opsætning af Halls Atrium

9 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 19.59

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Lemmicke, 29. maj 2020 kl. 11.17

Til jer der ikke kan få taglister til at glide på plads,læg tagpladen på en skæreplade,skær 1-2 mm af kanten med en hobbykniv ned imod tagrenden,så kan tagpladen lige glide langt nok ned til at det giver luft i siderne til at lasterne kan klikke på plads,så går det så nemt,det skyldes at tagpladerne har et meget stramt mål,og da der er et anlæg for tagpladen på hele 11 mm i hver side,har det overhovedet ingen betydning for om pladen kan passe bagefter.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jimmy Lemmicke, 29. maj 2020 kl. 11.17

Til jer der ikke kan få taglister til at glide på plads,læg tagpladen på en skæreplade,skær 1-2 mm af kanten med en hobbykniv ned imod tagrenden,så kan tagpladen lige glide langt nok ned til at det giver luft i siderne til at lasterne kan klikke på plads,så går det så nemt,det skyldes at tagpladerne har et meget stramt mål,og da der er et anlæg for tagpladen på hele 11 mm i hver side,har det overhovedet ingen betydning for om pladen kan passe bagefter.

Nyt svar til emnet »Halls atrium montering af taglister«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Halls atrium montering af taglister

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider