Forum

Erfaringer med Elmholm drivhuse?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Nielsen, 4. maj 2016 kl. 13.02

Hej alle

Jeg er ny i drivhus-verdenen og står for at skal købe mit første drivhus.

Jeg har set mig lun på et Elmholm Exclusive 13,29 m² efter at have set det hos Davidsen i Vamdrup. Det virker til at være et solidt drivhus og prisen er meget tiltalende for mig.

Men er der nogen herinde, der har erfaringer med Elmholm drivhuse?
Jeg synes kun at kunne finde det på Davidsens webshop:
www.davidsenshop.dk/pl/Have-Drivhuse_74390.aspx

På forhånd tak.

1 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 4. maj 2016 kl. 23.09

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, har aldrig hørt om producenten.
Umiddelbart synes jeg ikke det ser så kraftigt ud i profilerne eksempelvis ift. Juliana.

2 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. maj 2016 kl. 6.35

Det er meget svært at bedømme kvaliteten ud fra et billede, men hvis du er indstillet på at købe et så relativt dyrt drivhus, vil jeg foreslå, at du også ser på udvalget hos Willabgarden.dk :)

Og jeg vil til enhver tid anbefale, at man ser dem "live", inden man bestemmer sig...

3 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Nielsen, 6. maj 2016 kl. 10.48

Tak for input. :-)

Jeg har set det "live" i Davidsens showroom i Vamdrup, hvor de også har Juliana stående ved siden af.
Elmholm Exclusive har knap se kraftige aluprofiler som Juliana Premium, men kraftigere end Juliana Compact.

Tror jeg prøver lykken med et Elmholm. :-)

4 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Hansen, 26. maj 2016 kl. 10.01

Hej Lars

Vi købte et Elmholm Standard for et par måneder siden og er ovenud tilfredse! Kan varmt anbefales.
Vi var også lidt forelskede i Exclusive-modellen, men valgte Standard'en, da vi ikke havde plads til Exclusive i haven.

God fornøjelse ;)

5 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikael Hansen, 27. oktober 2016 kl. 20.46

Hej Lars

Jeg har ikke erfaringer med Elmholm. Men hvis du har overvejet et orangeri, kan jeg varmt anbefale www.vica.dk de laver nogle super flotte og elegante løsninger. Men det er ikke sikkert det er relevant for dig, hvis det absolute skal være et klassisk drivhus du er på udkig efter :)

6 af 52 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Sven Caning, 25. november 2016 kl. 12.02

Slettet af administrator 25. november 2016 kl. 14.31.

7 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Julie Pedersen, 7. marts 2017 kl. 21.56

Hej med jer :)

Er I fortsat glade for jeres Elmholm drivhuse? Jeg overvejer nemlig at købe et inden længe. Hvad kræver det mon at sætte det op? Her tænker jeg både på antal personer samt materiale og/eller ekstra udstyr. På forhånd stor tak for alle tips!

Mange hilsner fra Julie

8 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Nielsen, 19. april 2017 kl. 11.44

Hej Julie.

Vi er MEGET glade for vores Elmholm drivhus. :-) Vi var 2 mand om sætte det op, og brugte cirka en weekend på det (foruden støbning af soklen, som vi havde gjort forinden).

Vi punktstøbte den medfølgende sokkel i nogle almindelige kloakrør. Så kloakrør er vidst det eneste "ekstra-udstyr", som vi brugte.

Vi bøvlede lidt med at få glaslisterne sat ordentligt på, men det lykkedes også til sidst. Generelt kunne de godt have gjort sig lidt mere umage med samlevejledningen. :-)

Varme anbefalinger herfra
Lars

9 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Nyhus, 26. april 2017 kl. 11.35

Vi har lige købt Elmholm std. 9,75m2, og kan simpelthen ikke få listerne til toppen af de skrå vinduer i endegavlene sat på. Profilen i top mangler også 7mm i højden sammenlignet med de andre profiler! Så der er slet ikke plads til listen hvordan jeg end vender og drejer den.

Er der nogen der med succes har fået monteret disse lister?

Kører forbi Davidsen i morgen for at høre om det bare er mig der er idiot, eller om de har et kendt problem med liste eller profil.

10 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jurate Jensen, 28. april 2017 kl. 17.04

Hej Steffen. Vi har købt samme model og fik nøjagtig samme problem med de omtalte lister! Endte med at sætte klips på. Så er det ikke kun dig :) Hilsen Jurate

11 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Nyhus, 4. maj 2017 kl. 14.12

Hej Jurate

Godt at høre det ikke kun er mig, men skidt at produktet er lavet så det er meget svært at samle.

Det er dog lykkedes mig at få listerne på, jeg har bukket dem som en flitsbue, derved presses listen mere flad. Jeg måtte løsne boltene til hele tag-delen, herefter kunne jeg klemme listerne på og så spænde boltene igen. Ikke skide godt, men på kom de :-)
Der kommer en hvid streg i listen der hvor den er bukket, men det er kun synligt tæt på.

Så det kan altså lade sig gøre, men langt fra optimalt.

12 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Nielsen, 13. maj 2017 kl. 8.51

Vi bøvlede også lidt med glaslisterne, men det endte med at gå nogenlunde smertefrit; Vi lagde listerne på en varm radiator, så de blev lidt smidige. Herefter var en fladspartel et nyttigt værktøj.

13 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kolja Pedersen, 6. september 2018 kl. 21.28

Gammel tråd men til nye der skulle finde den, er her min anmeldelse:

Jeg har i år købt model: Elmholm Exclusive Orangeri 17,65 m². Den kostede 23.000. Det skal siges jeg har aldrig samlet et drivhus fra Juliana, men har kigget på mange også fra andre producenter. Når samenligner de 2 er der ikke rigtig forskel på profilerne, forskellen på glasset er at Elmholms er tykkere 4mm hærdet imod 3mm hos Juliana. Der hvor jeg ser den største forskel er finish, Juliana ser ud til at have en noget mere gennemført finish end Elmholm, mit er lidt ridset, gennem skårede profiler har nogle grater, der er små plast støbe kanter på dupper og den slaks, sprøjtemalingen er heller ikke i tip - top det ser jeg ikke du Juliana modellerne i det lokale byggemarked. Men hallo Elmholm koster under det halve så fil og hobbykniv gør meget ved sagen og malingen er en standard RAL som let kan skaffes, hvis den skal have lidt inde i en sliske på et af profilerne.

Listerne drillede også mig, ikke som ved nogle af de andre så de ikke passede, men ja jeg løsnede mange bolte for at få plas til dem, men sådan vil det vel være, jeg tænker ikke det er et problem, nærmere sådan er det også er de liste er jo ti gange kønnere end klips, som sikkert er meget nemmere at sætte på.

Skal jeg brokke mig over noget så er det den magnet ordning der kan holde dørene åben, den er lavet af noget billigt blik som ruster med det samme. Endvidere er magneten slet ikke stærk nok til at jeg tør stole på den som lås, når døren står åben. Jeg fikser noget selv, en haspe eller noget.

SÅ: Mig er konen er glade for vores her på første år, især vejet op imod de noget dyrere modeller, vedhæft et billede at huset før glasset kom i.

14 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Palle Rix, 31. marts 2019 kl. 18.25

Elmholm Exclusive drivhus 13 m²

Et helt fantastisk drivhus. Alt passer sammen.
Når man skal samle et så stort samlesæt er der jo altid nogle detaljer hvor det kan være lidt besværtlig - men sådan er det med ting der passer perfekt sammen.
Dørmagneterne dur ikke - som tidligere beskrevet.

Men ellers kan det varmt anbefales - og det er meget billigere end tilsvarende produkter.

15 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Teilmann, 10. juli 2019 kl. 23.02

Hej Palle.

Jeg har netop købt det samme drivhus og vi er næsten færdige med opsætningen. Men nu har vi luge monteret døren, som jo er en dobbeltdør. Og den kan ikke lukkes. Det er som om dørhuller er for smalt, så begge døre ikke kan lukkes samtidig. Nu hvir du har prøvet at samle den samme model, tænkte jeg om du måske havde et bud på, hvad vi har gjort forkert (eller vendt forkert. Vi kan simpelthen ikke selv regne de ud og det er meget frustrerende.

På forhånd mange tak, hvis du har tid til at svare kig :)

Mvh Mette

16 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kolja Pedersen, 11. juli 2019 kl. 8.12

Nu spørger du Palle, men jeg tillader at komme med et bud :)
Nu er min den store model men gavlene og dørene er ens.

Min logik.
Det må være meget svært at få samlet gavlen forkert uden man opdager det.
Døren husker jeg som den skulle skubbes sammen. Altså siderne, skulle samles med sarg stykker og glas også "skubbes sammen". Det kunne være der, men jeg tænker også den er svær at samle forkert, hvis sarg og sider lukker tæt i top og bud, så må den være ok.
Så måske i bare vendt hængslerne forkert.

Håber det hjælper, ellers tag nogle billeder, så kan det være jeg kan se hvor den er gal :)

17 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kolja Pedersen, 11. juli 2019 kl. 8.12

Nu spørger du Palle, men jeg tillader at komme med et bud :)
Nu er min den store model men gavlene og dørene er ens.

Min logik.
Det må være meget svært at få samlet gavlen forkert uden man opdager det.
Døren husker jeg som den skulle skubbes sammen. Altså siderne, skulle samles med sarg stykker og glas også "skubbes sammen". Det kunne være der, men jeg tænker også den er svær at samle forkert, hvis sarg og sider lukker tæt i top og bud, så må den være ok.
Så måske i bare vendt hængslerne forkert.

Håber det hjælper, ellers tag nogle billeder, så kan det være jeg kan se hvor den er gal :)

18 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Teilmann, 11. juli 2019 kl. 8.46

Hej kolja. Jeg lå selv i går aftes, og kom i tanke om om dørene var skubbet helt sammen i samlingerne. Det vil jeg tjekke så snart jeg kommer hjem. Jeg håber det bare er det. Jeg har tjekket gavlen fra top til tå og du har ret, det ville være svært at samle den forkert uden at få problemer før nu. Så jeg mener ikke det kan være det. Mange tak for dit svar. Jeg giver en status senere 😀🙏. Mvh Mette

19 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Palle Rix, 11. juli 2019 kl. 8.57

Jeg tror også bare det er at sørge for at det er skubbet ordentlig sammen.
God fornøjelse med huset.

20 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. juli 2019 kl. 9.01

Her er et tip om isætning af de drilagtige "glaslister":
www.havenyt.dk/forum/drivhuset/9537.html
se især svar #80 af 175

21 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Teilmann, 11. juli 2019 kl. 13.53

Tusind tak for jeres gode svar. Det viste sig at jeg havde vendt skinnerne til glasset som skydes ind i profilerne forkert og så blev hver dør lige 1-1,5 cm bredere. Det er nu rettet og døren lukker fint og huset er færdig og jeg er super glad! Og meget glad for jeres venlige input. :)

De bedste hilsner, Mette

22 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jane & Tom Krøyer, 9. august 2019 kl. 18.12

Vi påtænker at købe et Elmholm standard drivhus, men kan ikke finde et sted hvor det er udstillet. Elmholm siger selv at der ikke PT. er nogen udstillede.
Så hvis der var nogen i Jylland som havde et sådan, ville vi gerne komme forbi for at se hvordan det ser ud "live".
Vi ved godt det kan virke påtrængende, men det er trods alt også et større beløb, når ikke har set det.
Mvh
Jane & Tom

23 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Mogensen, 21. august 2019 kl. 20.33

Vedr : Elmholm Exclusive Orangeri 17,65 m².
Er her en som ved om dørene i gavlen kan monteres i modsatte ende ?. Alle billeder viser dørene monteret i Højre ende
Mvh. Gert Mogensen

24 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 21. august 2019 kl. 21.06

Er enderne af drivhuset ikke ens, før du monterer døre?

25 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 29. januar 2020 kl. 10.43

Vi samlede elmholm exclusive drivhus sidste efterår. Med noget besvær. Og dørene kan ikke lukkes ordentlig. Alt er i vatter og der er målt ud på mm. Og alligevel går den ene dør på listen på soklen. Og slåen kan derfor ikke slåes ned og låse. Og selve dørlåsen passer så heller ikke. Til sidst i regn og rusk lukkede vi med et bræt til at holde døren på plads og gik i vinterhi. Vi er lidt lost. Nu vågner drivhusdrømmen og foråret er på vej. Er der nogle der har haft samme problem eller som har en idé om hvad vi overser.

26 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Sørensen, 5. februar 2020 kl. 21.39

Har I prøvet at tage fat i Elmholm direkte? Vi har tidligere haft problemer med at sætte et Vitavia drivhus op og der tog vi bare direkte fat i Vitavia. De ville i hvert tilfælde gerne hjælpe og vi fik også sendt et par smådele uden beregning, så det var fin service.

27 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Brandt, 14. februar 2020 kl. 10.02

Hej Elmholm exclusive entusiaster

Vi overvejer meget Elmholm exclusive, fordi vi godt kan lide det lette look til vores lille have. Mon der er nogle Elmholm Exclusive drivhuseejere, som bor på Sjælland, gerne nærheden af Lyngby, hvor vi måtte komme forbi og se drivhuset live.

Mvh Pia Brandt

28 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kolja Pedersen, 10. marts 2020 kl. 9.42

@Gert Mogensen

Du kan sætte de 2 døre i de 3 gavle som du vil.

29 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Christensen, 28. april 2020 kl. 23.31

Har også købt et Elmholm Exclusive og er godt igang med samlingen. Er enig med de øvrige indlæg om den mangelfulde samlevejledning. Den er godt nok dårlig med masser af fejl på billeder, ingen forklaringer og en del forglemmelser.

Det er nu gået ok med at samle rammen, men bøvler med hvordan glasset skal monteres. Skal de nederste glas alle sidde i 2 stk af de små bøjler? Og skal de tynde ruller med liste bruges i begge sider af glas - i stedet for silikone som Juliana anbefaler ?

Ser frem til listeudfordring 😂

På forhånd tak

30 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 29. april 2020 kl. 9.45

Michael Christensen
Inden du begynder at montere glas så mål ud at alle glas kan være der. Vores skelet var for lille på fronten. Dvs det var trukket for meget sammen i samlingen ved den trekant over dørene. Hvilket kan være svært at se i vejledningen, man kan kun se den ene side. Så vi måtte hejse i taget efter vi havde sat glas i. Heldigvis holdt det. Og nu passer det. Ja vi har sat gummilister under alle glas. Og der skal to bøjler på hvert sidestykke. Husk at fuge forneden inden du sætter glas i. Det gjorde vi ikke fordi det var møjvejr i efteråret og vi skulle bare være færdige. Så nu skal vi bøvle lidt med det. Og man skal være min to til montering af glasset. Men er glad nok for huset. Havde bøvl med dørene. Men de har sundet sig i løbet af vinteren, tænker huset har ‘sat sig’ og lukker nu. Så alt i alt: en oplevelse at lave drivhus. Men vores ægteskab overlevede 🤣

31 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Christensen, 30. april 2020 kl. 21.40

Hej Lone

Mange tak for dit svar og hjælp. Fodnote med udmåling. Vi har allerede nu haft skruer ude og inde en del gange.

Hvis du har mulighed for det må du meget gerne sene et billede af hvordan i har monteret glas.

Tak igen

Mvh

Michael

32 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rask, 10. maj 2020 kl. 8.41

Hej med jer

Mine svigerforældre har lige købt et Elmholm Exclusive 13 m2, som de er i gang med at samle.

Som tilbehør har de købt Juliana Ventomax automatiske vinduesåbnere, og det virker helt umuligt at montere den del af åbneren, der skal fastgøres i drivhuset.

Så vidt vi kan se skal der ligge en rude direkte på det klembeslag, der holder vinduesåbneren fast - det går jo ikke.

Er der en herinde, der kan hjælpe - der må være flere, der har anskaffet sig automatiske vinduesåbnere?

Hilsen Carsten

33 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Louise Krebs, 14. august 2020 kl. 12.35

Hej
Vi overvejer at købe et Elmholm Exclusive orangeri 17,65 m2 😎
Er der evt nogen i Nordjylland eller i hvert fald tættere på Nordjylland end Brørup😳der har sådan et, og hvor man kunne få lov til at se det “live” 🙏🏻
Vh Anna Louise Krebs

34 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Kiel, 22. april 2021 kl. 12.36

Hej Carsten,
Fandt I mon en løsning med montering af vinduesåbnerne?
Vi har nemlig helt samme problem.
Dbh

35 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Kiel, 22. april 2021 kl. 12.36

Hej Carsten,
Fandt I mon en løsning med montering af vinduesåbnerne?
Vi har nemlig helt samme problem.
Dbh

36 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carsten Rask, 22. april 2021 kl. 19.25

Hej Lisbeth

Jeg har spurgt min svigerfar. Her er hans svar:

Jeg monterede nederste beslag på vinduesåbneren først, kun med et par fladhovedet 4mm maskinskruer (længden skal du ikke tage dig af, jeg havde ikke kortere) ikke med de medfølgende beslag. Der er heller ikke plads til skiver på vinduessiden, men der ER luft mellem skruehovedet og glasset.
Den tværstiver, beslaget skal monteres på, kan løsnes og skubbes så langt op (hvis vinduet er åbnet), at man kan komme til at sætte maskinskruerne i. Beslaget fastskrues, tværstiveren sættes på plads og øverste del af åbneren kan monteres på normal vis med de medfølgende beslag.

Håber det er forståeligt :-)

37 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper Kjeldmand, 24. maj 2021 kl. 10.45

Hejsa.
Vi er ved at samle et elmholm exclusive på 13,3m2.
Er i tvivl om der skal gummi/tætningslister i vinduerne.
Kan ikke se noget på tegningerne. Syntes det er lidt mærkeligt at glasset skal ligge på metallet.
Mvh. Jesper

38 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Pedersen, 10. juni 2021 kl. 22.55

Vi har lige købt et Elmholm orangeri. Vi er meget i tvivl om, hvordan vi skal lave sokkel/fundament? Er der nogen, der vil fortælle, hvad de har gjort?

39 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna Louise Krebs, 10. juni 2021 kl. 23.43

Vi har brugt jordskruer, og så støbt en sokkel fast i dem, derefter har vi lagt fliser ovenpå, som så er klæbet fast til sokkelen. Og så er drivhuset skruet fast ned gennem fliser og sokkel

40 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. juni 2021 kl. 11.05

Jeg gravede et betonrør ned i hvert hjørne og støbte et beslag fast, som jeg efterfølgende skruede en regle fast på.
Drivhuset (9,8 m2) blev så monteret og skruet fast på reglerne.
Jeg skulle, da fundamentet var lavet, have gravet sokkelisoleringen ned. Jeg gjorde det først to år efter, hvor glasset besværliggjorde gravearbejdet.
Vi har gennem årene flyttet lidt rundt på fliserne i bunden, afhængig af hvor mange bede vi skulle dyrke i. Vi har også to andre drivhuse, men dem har vi ikke selv opført.

41 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Braun, 22. marts 2023 kl. 13.07

Jeg har kun hørt godt om Elmholm drivhuse.

Redigeret af administrator 22. marts 2023 kl. 21.53.

42 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 22. marts 2023 kl. 20.00

Er rapporteret.

43 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper Nielsen, 5. maj 2023 kl. 7.16

Hej

Jeg har lige bestilt et elmholm orangeri, så var lige lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i havde lavet jeres sokkel
Jeg havde tænkt på, at måske lave en støbekasse og så støbe en sokkel hele vejen rundt. Det kan også måske er lige voldsomt nok

Mvh Casper

44 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Casper Nielsen, 5. maj 2023 kl. 7.16

Hej

Jeg har lige bestilt et elmholm orangeri, så var lige lidt nysgerrig efter at høre, hvordan i havde lavet jeres sokkel
Jeg havde tænkt på, at måske lave en støbekasse og så støbe en sokkel hele vejen rundt. Det kan også måske er lige voldsomt nok

Mvh Casper

45 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. maj 2023 kl. 22.25

Hej Casper.

Nu er jeg ikke drivhusekspert så det er ikke sikkert at andre er enig med mig, men umiddelbart syntes jeg at et orangeri sokkel bør støbes. Jeg har et drivhus på 10 kvm og det er sat på en ramme og under den er betonsten og når det er rigtigt blæsevejr rusker det godt i det . Jeg vil tro at et orangeri er større og højere end de 10 kvm mange af vores drivhuse er

Du kunne evt spørge det firma ,hvor du har købt det, hvad de anbefaler dig at gøre her.

46 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Johansen, 5. januar 2024 kl. 21.59

Nogen der ved om højden der angives på 252,4 cm er inklusiv sokkel? Spørger fordi det er afgørende for hvor tæt på skel man kan opstille drivhuset

Mvh Per

47 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. januar 2024 kl. 11.07

Hej Per.

Jeg mener at det er uden soklen at målene er angivet. Men det burde stå i brugsvejledningen.

Husk i øvrigt at når det handler om det integrerede drivhus, så skal det efter bygningsreglementet placeres mindst 2,5 m fra skel – både ind til naboen og ud mod offentlig vej.

48 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 6. januar 2024 kl. 12.00

Der må, hvis ikke andet er bestemt i lokalplan eller servitutter, bygges op i vejskel, og det er uanset om det er offentlig vej eller privat fællesvej. Spørg kommunen, hvis du er i tvivl.
Der skal dog tages højde for oversigtsforhold ved vejkryds.
Vores nye orangeri skulle bygges 2½ m fra naboskel, fordi det er bygget sammen med huset. Ellers måtte det godt have været tættere på skel, mod at overholde det skrå højdegrænseplan mod skel
Du kan overveje om orangeriet kan graves lidt ned. Vores gamle 50 m2 drivhus var sænket 2 trin i den ene ende.

49 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Johansen, 7. januar 2024 kl. 10.45

Tak for svaret Søren, må jeg lige pointere at det du skriver ikke er korrekt.. man må gerne bygge direkte i skel sålænge bygningen i skel ikke overstiger en højde på 2,5 meter, når der ikke er tale om en bygningen til beboelse. Hvis bygningen overstiger 2,5 m som f.eks. spidsen på taget på et drivhus, skal man måle 2,5 meter ind fra skellet og først her må taget på drivhuset overstige 2,5 meter.

50 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 7. januar 2024 kl. 12.06

Ok det er noteret.

51 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne Jacobsen, 16. februar 2024 kl. 7.57

Hej,

Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe os! Vi har et Elmholm Standard drivhus, hvor vi mangler nogle lister til at sætte vinduerne fast med. Davidsen er ikke til meget hjælp og vi vil nu bare finde nogle clips, som kan passe. Er der nogen der ved hvilken størrelse eller fra hvilket mærke, vi kan bruge?

Dem vi fik med hjem fra Jem og Fix var alt for store desværre.

52 af 52 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. februar 2024 kl. 21.42

Hej Johanne.

Nu kender jeg ikke lige til et Elmholm drivhus, men jeg undre mig over at de ikke kan fremskaffes som en standard varer. Har du prøvet at skrive til producenten af drivhuset?.

Jeg ved ikke hvor i landet at du bor, men hvis det er i nærheden af Lyngby ligger Johannes Fog, som er et byggemarked, der også gør i drivhuse .

Ok hvis drivhuset har nogle år på bagen er det ikke sikkert at det længere kan fremskaffes og så må du have fat i den lokale smed .

Nyt svar til emnet »Erfaringer med Elmholm drivhuse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Erfaringer med Elmholm drivhuse?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider