Forum

Blåregn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia Nielsen, 8. maj 2016 kl. 16.18

En blåregn 3 år gammel med nok 700 snart udsprungne klaser, og ikke et eneste grønt blad. Hvordan kan det være ????

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 8. maj 2016 kl. 20.07

Den blomstrer før der kommer blade. Mon ikke der er en masse bladknopper også?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 8. maj 2016 kl. 22.55

Ellers lyder det mærkelig .

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Nielsen, 10. maj 2016 kl. 0.33

Det er så ikke min plante men sønnikens. Blåregnen står i et kæmpe drivhus i forbindelse med huset. Sidste sommer fræsede han fugerne ud imellem murstenene og fugede det op på ny. Vægen blev super pæn. Senere på sommeren nok hen af sidst på sommeren lå der et mørkt ja næsten sort lag på de grønner blade. Jeg tilskrev det mørke lag "pudsstøv" fra fugerne. Nu tænker jeg sygdom.?? Eller hvad

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Nielsen, 10. maj 2016 kl. 0.44

Åh, åh, bladknopper. Det så jeg ikke efter. Melding kommer senere. Der er snart føsdag der ude

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 10. maj 2016 kl. 6.54

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at de mange blomster på så ung en blåregn er et overlevelsesforsøg, dvs forsøg på frugtsætning inden en snarlig død.
Men vent nu og se.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 10. maj 2016 kl. 10.57

Selvom bladene skulle være blevet svidet af så bør den komme med nogle nye, i hvert fald nogle stykker.

vi må se tiden an . De plejer og være meget seje. min svigerfar har en stående som er blevet klippet hel ned hver gang der skulle bygges og males på huset . Den står kun i sandjord . Nu er den nok 50 år gammel.

Nyt svar til emnet »Blåregn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Blåregn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider