Forum

Dyrkning og plantning af vandmelon

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Silje B, 26. juni 2016 kl. 15.23

Hej alle sammen

Jeg vil rigtig gerne prøve at dyrke vandmelon i drivhus.
Men hvordan sår man den, altså hvordan starter man helt fra starten med at dyrke den? Og hvor tit skal den have vand? Og varme?
Den stammer jo oprindeligt fra Afrika, så tænker at man skal efterligne forholdene som de er i Afrika. Hvilken slags jord skal man bruge? Kan man godt bruge almindelig plantemuld? Og kan frøene godt være fra en almindelig vandmelon købt i en butik?
Og kan den egentlig plantes i et almindeligt drivhus?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jeppe J., 6. juli 2016 kl. 14.30

Ja du kan sagtens gro vandmelon i drivhus.
Frø i almindelig pottemuld -> vand dem, men ikke for meget. Det kan være en god ide at bruge en forstøver til at styre vandingen. Omplant dem ved første rigtige blad til større potter. Jeg har mine i 14L potter. De skal ikke sjatvandes, men gennemvandes når det øverste lag jord er blevet tørt. (mine får ca 2x2L vand om ugen) Du kan godt bruge frø fra en butiksmelon, men så kan du ikke være sikker på resultatet. For det første kan det være en hybrid, og for det andet er det højst sandsynligt ikke tilpasset vores klima. Jeg kan anbefale sorterne "Sugar Baby" og "Jubilee" de gror fint hos mig.

Og de kan helt sikkert plantes i et almindeligt drivhus, jeg har mine i en udestue, men jo mere lys jo bedre.

Nyt svar til emnet »Dyrkning og plantning af vandmelon«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Dyrkning og plantning af vandmelon

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider