Forum

Hvor mange planter i et 9,9 m² drivhus?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 12. januar 2005 kl. 23.01

Hej,

for første gang skal jeg have gang i vores drivhus (Juliana Premium 9,9 m2 med glas).

Jeg skal plante i plantesække og vil høre hvor mange planter jeg skal regne med at kunne have i drivhuset. Jeg regner ikke med at der skal være nogen siddeplads derinde. Der skal dyrkes lidt peberfrugter, agurk, tomat, basilikum og melon – muligvis squash/hokkaido.

Kan nogen hjælpe mig med dette?

På forhånd tak,
Mette

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 15. januar 2005 kl. 17.00

Hej Mette.

Jeg har et drivhus af samme størrelse som dit og jeg dyrker i plantesække og vandingskasser.

Der kan være 3 tomater per sæk og 2 agurk/ melon.Jeg har haft 9 tomatplanter/ 4 agukeplanter/ 2 meloner og 3 ananaskirsebær i 7 plantesække.Desuden havde jeg sidste sommer 10 peberfrugt og chili i store potter.Det er en fordel at kunne tage dem ud og overbruse dem hvis
de får lus.Og så er der også plads til et lille bord.

God fornøjelse.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Hansen, 15. januar 2005 kl. 17.27

Hej Dorte,
Mange tak for dit svar.

Sidste år fik jeg nemlig sat lidt for mange chiliplanter igang, så det er meget rart at vide hvor meget man egentlig kan have i drivhuset.

Mange hilener
Mette

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Normann Olsen, 3. juni 2005 kl. 10.25

Hej Mette.

Jeg ville ikke bruge plads på vintersquash/hokkaido i drivhuset – de kan dyrkes på friland. Læs artiklen her på hjemmesiden under "dyrkningsmetoder".

Jeg har også et drivhus på 9,9 m2 og havde sidste år hele 11 kapillærkasser med to planter i hver plantesæk. I midten af plantesækken kan evt. sås basilikum, tagetes eller stangbønner, som så kan høstes tidligere end ellers.

De 11 kasser var placeret således: 4 langs hver side af drivhuset samt 3 i en række midt i drivhuset. Placer agurk og melon som så de skygger lidt for tomat og peber. Desuden kan det være en fordel at placere kompakte typer af peberfrugter midt i drivhuset, så det bliver lettere at komme rundt i drivhuset.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Normann Olsen, 3. juni 2005 kl. 10.36

Beklager, du skal se efter vintersquash under "Køkkenhaven".

Nyt svar til emnet »Hvor mange planter i et 9,9 m² drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvor mange planter i et 9,9 m² drivhus?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider