Forum

»Gratis« – chilifrø!

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ditlev, 28. januar 2005 kl. 17.12

Inden man køber sig fattig i chilifrø af ofte begrænset variation, kan det være en idé at besøge et af følgende netsteder:

www.Chilifarm.de – Et tysk netbaseret frø-bytte-forum. Kræver at man på tysk kan gøre opmærksomt på at man er fra DK. Tyskere elsker når man prøver og er flinke til at skrive på engelsk.

hem.passagen.se/habanero/index.html – Et svensk par driver denne frøbørs. Alt foregår på engelsk og her er folk fra mange lande.

Selv har jeg byttet frø med folk fra Sverige, Danmark, Tyskland, Italien og Argentina. Jeg startede sidste forår med at interessere mig for chilier og havde da en pose frø med 3 sorter. Nu har jeg over 50 forskellige sorter og glæder mig til at afprøve en ordentlig portion af dem den kommende sæson. Man kan naturligvis ikke være sikker på at frøene er frøsikre da det er andre amatører man har med at gøre, men mangfoldigheden lever når frø fra forskellige kontinenter mødes i min vindueskarm. Ligeledes er det sjovt og underholdende her i vinterens mørke at modtage e-mails fra den sydlige halvkugle og høre om hvad ens chili-venner foretager sig i deres højsommer.

håber nogen kan gøre brug af ideen ;O)

mvh
Ditlev

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibber, 11. juni 2005 kl. 20.15

Tusind tak for dette tip... Har selv lige købt min første chiliplante en Apache. Håber på at der kommer flere til samlingen.

Har du evt nogle du vil sælge/bytte med?

Mvh
Vibber
Vibber@email.com "mrk. Chili"

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: AlexW, 17. juli 2008 kl. 23.06

Hi,

I just tried to read your article but my danish is not that good :-)

I am the developer of chilifarm.de and searching for any volunteers who want to help me translating it into different languages. It is not that complicated :-) so no programming skills are required.

I noticed many danish people visiting my website so it would be very great to enable the trading also for the ones who are not that fluent in german.

–>
www.chilifarm.de/Pages/display/translate

Regards,
Alex

Nyt svar til emnet »»Gratis« – chilifrø!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > »Gratis« – chilifrø!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider