Forum

Montering af drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 28. januar 2005 kl. 20.58

Jeg skal have et drivhus sat op. Der er fundament af træ fra et tidligere drivhus i meget god stand (helt nyt). Hvordan monteres et drivhus på fundamentet?

Det tidligere drivhus blev skruet ned i fundamentet, men det holdt ikke i orkanen.

Hvad gør man?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 1. februar 2005 kl. 8.59

Normalt skruer man det i...

Men eftersom det ikke holder til orkaner ved jeg ikke hvad man så gør – Måske havde drivhuset heller ikke holdt, selvom det ikke havde været ude at flyve? (Men det er selvfølgeligt mindre farligt at gå i stykker "på stedet".)

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 1. februar 2005 kl. 21.21

Tak for indlæg. Jeg har selv forsøgt at finde ud af mere. Det ser ud til, at alle drivhuse skrues i.

Jeg køber nu et drivhus med tilhørende sokkel (ikke træ), og håber, at det vil holde.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margrethe Juul, 12. marts 2005 kl. 20.39

Du kan forankre dit drivhus til nogle betonklodser med jern i – én i hvert hjørne og én midt på hver langside. Klodserne fås i Silvan, er ca. 40 cm høje. De graves ned, og drivhussoklen skrues fast på jernet i klodserne.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 18. marts 2005 kl. 14.04

Tak Margrethe Juul
Jeg har set klodserne, men havde afskrevet dem igen, da jeg ikke kunne se, hvordan jeg kunne skrue drivhus-forankringen fast til jernet på klodserne.

Der findes to slags sokkeljern. Et sokkeljern der ligesom slutter som et U og et andet der nærmest slutter som et L.

De er beregnet til at skrue i lægter. Er det dem du mener?

Hvis det er, hvilken af dem vil du foreslå?

Mange hilsner
Birgitte Nielsen

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lyster, 24. marts 2005 kl. 9.18

Hej Birgitte
Som håndværker vil jeg foreslå dem med L form, da de er ret nemme at bruge. Jeg skal selv til at sætte et nyindkøbt drivhus op; men jeg laver lidt flere støbte søjler i jorden, da drivhuset er 3,8 m x 2,5 m. Jeg har købt et stålfundament, som umiddelbart virker som noget "dallerværk"; men jeg tror, det bliver godt med et par ekstra befæstigelsespunkter på alle sider.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vivian, 15. april 2005 kl. 12.12

Hej, jeg vil sætte et drivhus op, der skal lægges fliser i drivhuset. Jeg vil helst undgå at få beton i jorden, er der en metode der ellers kan bruges? Jeg har købt stålsokkel. Vivian

Nyt svar til emnet »Montering af drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Montering af drivhus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider