Skrevet af: Marianne Mortensen, 25. oktober 2016 kl. 10.25
I vores drivhus dyrker jeg henholdsvis tomater, agurker og stangbønner hvert år (direkte i jorden). Jeg tilfører lidt hjemmelavet kompost hvert forår, og skifter jorden i et par spadestiks dybde hvert 3. eller 4. år. Jeg kunne godt tænke mig at lave sædskifte i bedene, men er i tvivl om hvilken rækkefølge der er bedst. Skal det være bønner før tomater, agurker før bønner....-???
Er der nogen der har erfaringer på dette område, så vil jeg gerne høre om det.
Skrevet af: Lars Holt, 25. oktober 2016 kl. 11.26
Jeg vil tro, at det skal være bønne, agurk, tomat.
Vi har ikke selv stangbønner i drivhus, for de klarer sig jo fint på friland.
Men vi har af og til lave bønner under agurken - det skulle modvirke udyr i agurken.
Skrevet af: Anja Egeriis, 26. oktober 2016 kl. 6.50
Det er ikke nødvendigt at flytte rundt på tomaterne - de gror fint i den samme jord år efter år :)
Og du behøver ikke skifte jorden - jeg skraber de øverste omkring 5 cm af og erstatter med kompost. Det andet er bare at give sig selv ekstra arbejde...
Skrevet af: Lars Holt, 26. oktober 2016 kl. 13.58
Her skifter vi heller ikke jorden, men vi bruger af den til pottemuld, og supplerer op med kompost.
Skrevet af: Svend Høst, 26. oktober 2016 kl. 15.30
Jeg har heller ikke nogensinde skiftet jord i drivhuset , når man dyrker tomater , som aldrig bliver vandet , så skulle man jo skifte jorden dybt nede og langt ude omkring drivhuset.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.