Forum

Montering af vægdrivhuse

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lindberg, 27. marts 2017 kl. 14.29

Kære alle.
Jeg er meget ny hvad angår havearbejde og dyrkning, men har nu set mig varm på et vægdrivhus til min lille terrasse i min have. Dog har jeg ikke en væg at montere et vægdrivhus på, så jeg ville høre, om nogen har erfaringer med at montere det op ad høje hegn/stakitter (da jeg bor i rækkehus og har et højt hegn mellem min og naboens terrasse)? Kan det overhovedet lade sig gøre?
På forhånd mange tak for jeres input!

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 27. marts 2017 kl. 14.46

Nu er jeg ikke ekspert på emnet - MEN problemet med at placere et sådant drivhus op af fx. et plankeværk, er at vinden i såfald kan komme til (ingen hegn er vindtætte, kun mure) og i værste fald blæse dit nyopsatte drivhus omkuld i den første efterårsstorm der kommer fra den forkerte side. :/ ;)

Mvh. Ayoe

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 27. marts 2017 kl. 19.59

Hvis du monterer en krydsfiner plade/ støbeplade el.lign. på stakittet først,- og så skruer drivhuset fast til pladen, så tror jeg nok at du skal få glæde af vægdrivhuset. Dette under forudsætning af, at stakittet er i god stand. :)

Mvh. tømrer emeritus JR.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. marts 2017 kl. 22.13

Hvis man vil bruge et stakit/plankeværk osv til at være bagvæg i et vægdrivhus , kræver det for det første at det har en sydlig orientering , hvis det har det , så skal der en vandfast plade på som passer til drivhuset og den skal males hvid gerne med en glans 40-50 , så planterne for så meget lys som muligt.............

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lindberg, 28. marts 2017 kl. 8.46

Mange tak for svarene, alle sammen!
Plankeværket e helt nyt, så jeg forsøger mig med en malet plade som bagparti...

Mange tak! :)

Nyt svar til emnet »Montering af vægdrivhuse«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Montering af vægdrivhuse

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider