Forum

Har plantet ud for tidligt…

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jurate Jensen, 28. april 2017 kl. 10.01

Hej. Jeg er ny her og nybegynder med drivhuset :) Har fået hjemmedyrkede tomatplanter meget tidligt og var nødt til at plante dem ud, da jeg ikke kunne styre dem- de blev alt for høje! Har forsøgt at opvarme drivhuset med stearinlys og i nogle nattetimerne med olieradiator. Væksten gik i stå og nu ser planterne mærkeligt ud... Har kapillærkasser, gøder med Pindstrup efter anvisning. Temperatur ligger omkring 8 gr. om natten og varierer fra 10 til 26-28 om dagen.
Drivhuset er bygget inde i en overdækket terrasse med klar tag og vinduer hele vejen rundt. Pga. meget kraftige storme kan jeg ikke have drivhuset i det fri. Mit spørgsmål er: overlever mine planter eller skal jeg kassere dem og købe nye? På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Jurate Jensen

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jurate Jensen, 28. april 2017 kl. 10.03

Et til

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jurate Jensen, 28. april 2017 kl. 10.04

og et til

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 28. april 2017 kl. 10.50

Bare de står frostfrit så skal de nok klare sig , de skal lige bruge nogen tid til at blive afhærdet , brug aldrig stearinlys som varme kilde , det bedste er en 2000/1000 W varmeblæser stillet så lavt den kan , det bruger jeg selv , den holder temperaturen på minium 5 gr C. om natten , det er rigeligt , og den giver omrøring i luften så varmen kommer ud i hjørnerne.
Det er jordtemperaturen som er afgørende den er nok alt for lav det at rødderne kan virke godt , så det er bedst at tomatplanterne blver i potterne og står højt , indtil jorden er varm noktil udplantning.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jurate Jensen, 28. april 2017 kl. 11.19