Forum

Strøn lagt ind i drivhus?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin R., 19. maj 2017 kl. 11.04

Hej,

Er der nogen af jer, der har lagt strøm ind i jeres drivhuse, og vil I oplyse/vise jeres løsninger med placering og montering af stikkontakt/stikdåser?

Jeg vil gerne have elektriker til at lægge strøm ind, men mangler inspiration til hvordan løsningen og montagen skal være inde i drivhuset.

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. maj 2017 kl. 11.56

Det kan sikkert laves på mange måder. Her lidt til inspiration. Jeg har lavet "en totempæl" lige inden for døren. Her har jeg stikkontakt og vandinstallation. Det gør jo livet noget lettere at ha' det ved hånden.
billederne er ikke de bedste, men du kan nok lige se ideen ?

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. maj 2017 kl. 11.57

nok et billede

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 19. maj 2017 kl. 11.58

Nåh - det skulle jo ikke ha' været det samme billede. (og det er jo et lidt gammeldags forum, uden nogen muligheder for at rette elle slette)

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. maj 2017 kl. 12.22

Jeg har samme løsning (måske ikke helt så pæn) i mit lille drivhus. Jeg har stikkontakt både udenfor og indenfor. Flere af mine haveredskaber går på strøm.
I mine to andre drivhuse er installationerne skruet fast på træværket eller i den høje sokkel.

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. maj 2017 kl. 16.36

Du skal bare sætte en stolpe op hvor stikkontakterne kan side på inde i drivhuset , nu er det ikke noget du selv må lave , der er visse lovkrav der skal opfyldes , stikkontakterne skal være med jord , men de behøver nok ikke at vare stænktæt , kun alm stikkontakter . det er en fordel at kunne tænde og slukke for drivhus stikkontakterne indefra huset.

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin R., 22. maj 2017 kl. 9.05

mange tak for jeres svar og billeder

- Martin

7 af 14 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 22. maj 2017 kl. 11.59

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 22. maj 2017 kl. 16.53

Frank !!! nu er du ude på tynd is igen , ifølge loven fra 1987 som stadig gælder , må lægmand udskifte afbrydere og stikkontakter med max 2 ledninger .
Du kan sikkert lave en aftale med en elektriker , så du i samarbejde med hans anvisninger trækker kablet , graver renden hvor det skal ligge i jorden osv , men det er ikke ligegyldigt hvilket kabel der skal bruges , det skal træk beskyttes og beskyttes af rør hvor det går ned og op fra jorden , det skal monteres på en hovedafbryder som en kan klare belastningen + at der skal en jord med ud , om drivhuset hvis det er lavet af aluminium også skal jordes og udlignes er elektrikens vurdering.
Så det er ikke bare lige.............

Det er ulovligt at have en fast forlængerledning liggende fra en stikkontakt i et rum til et andet rum elller lign .

9 af 14 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 22. maj 2017 kl. 18.26

10 af 14 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 22. maj 2017 kl. 23.20

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 23. maj 2017 kl. 16.27

Når nu Kloge Åge har fået afløb for den store tekniske begavelse, så læs lige hvad der spørges om. Martin R. Skriver, at han vil få en elektriker til at lægge strøm ind i hans drivhus, og så efterlyser han blot lidt inspiration.

12 af 14 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. maj 2017 kl. 0.16

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 24. maj 2017 kl. 9.35

Nu var det bare Svend og Frank der har en af deres mange diskussioner - tror faktisk de begge nyder dem. Og uanset, at de hyggeskændes, så har jeg ihvertfald lært meget af dem begge. Selv Hans lærer jeg nogle gode trick af ind imellem, selv om vi er lysår fra hinanden mht. fx. dyrkning med/uden pesticider. ;-)

Selv har jeg fået installeret et udendørs stik, hvor jeg så kan trække en forlængerledning videre til et af mine (3) tunnel-drivhuse (lige ved siden af), når/hvis det er nødvendigt. Mangler nu at få trukket et kabel til de 2 andre. :-)

14 af 14 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. maj 2017 kl. 10.04

Nyt svar til emnet »Strøn lagt ind i drivhus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Strøn lagt ind i drivhus?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider