Skrevet af: Emma Saul, 19. maj 2017 kl. 18.37
Mit drivhus var delvist (ca. 1 tredje, eller fjerde-del) raseret i morges. Det eneste åbne var to tagvinduer, og jeg fandt et lille hul gravet i hjørnet af drivhuset.
En ud af tre agurker var blevet bidt over, men ikke spist. Spinaten var blevet spist og gravet i.
Salaten var der pløjet en streg eller stribe lige igennem.
Bønner var spist og knœkket.
Porrer og kål var helt urørt.
Vi har høns i haven, men deres motto er "No mercy" så de ville ikke have levnet noget.
Jeg fandt også en pølle der var fyldt med grœs og på størrelse med en dobbelt kanin-pølle. Men konsistensen var mere fugleagtig.
Hvem har forsaget dette, plante-blodrus? Nogle af bidemœrkerne kan vœre både fugl eller dyr.
På forhånd tak, Emma
Skrevet af: Tilde P., 19. maj 2017 kl. 20.40
Hej .
Jeg tror mest på et dyr.
Er hullet i jorden så stort at det kan være en mosegris og er der mosegrise i området? Men måske er det "kun" en mus.
Hvor stor er åbningen i tagvinduerne?
Er der noget hvidt på den lort? Fugle afsætter deres urin som en fast hvid masse i den ene ende af afføringen.
Vilde fugle går ikke gerne ind i bygninger så jeg tror mest på et dyr af en slags.
Vh. T&HPP
Skrevet af: Emma Saul, 19. maj 2017 kl. 20.55
Hullet er meget lille, og der er ikke noget hvidt på afførringen, men den er for stor til at vœre en mus.
Der er ikke mosegrise i området så vidt jeg ved.
Skrevet af: Emma Saul, 19. maj 2017 kl. 21.24
Jeg har lœst lidt om mosegrise og det ser ud til at du har ret 😁 Mange tak
Skrevet af: Ayoe B. P., 19. maj 2017 kl. 21.32
MÅSKE er det en bisamrotte eller en vildkanin du har haft besøg af - men det kommer nok an på hvor i landet du bor. Bisamrotterne findes hovedsagelig i sønderjylland mens kaninerne findes lidt flere steder og er hhv. indvandret fra Tyskland eller udsat af mennesker.
svana.dk/natur/artsleksikon/pattedyr/bisamrotte/
svana.dk/natur/artsleksikon/pattedyr/vildkanin/
Dette er dog kun forslag, da jeg jo ikke kan se hverken hul eller afføring på dit billede. Dog tror jeg altså nok også mest på stor studsmus (også kaldet mosegris eller vandrotte). ;-)
Skrevet af: Stine Voigt, 20. maj 2017 kl. 12.19
Jeg har fået mosegrise i drivhuset😕 Har fanget en med almindelig rotte klapfælde, satte en nød og et stykke æble i, det kunne den ikke stå for, men der er flere, øv.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.