Skrevet af: Axell A., 2. juli 2017 kl. 15.04
Skal til at gøre noget ved bunden i mit drivhus. Lige nu er det dækker af brædder. Min tanke er at plante i den rigtige jord fremfor at bruge plantesække. Har så tænk mig at grave et spadestik ned og blande det lidt med noget gødning. Har noget bund fra et gammelt hønsehus jeg har rengjort og har noget hestemøg. Hvad for noget af det er ok at bruge. Er hønsegødningen for stærk til fx. Tomater, kål og basilikum?
Vil jeg overhovedet kunne plante i det i år eller bør jeg lade det stå og formulde til næste år?
Skrevet af: Lars Holt, 2. juli 2017 kl. 16.03
Du kan bruge 1,7 kg hønsemøg pr m2 til f.eks. kål.
Men ud over gødning bør du også tilføre humus i form af kompost eller lignende.
Du kan bruge 5 kg alm. omsat havekompost pr. m2, men så skal du ikke samtidig tilføre hønsemøg.
Hvis jorden ikke tidligere har været forsynet med kompost, kan du i år tilføre det dobbelte, fordi det ikke omsættes på ét år.
Hvis komposten er uomsat vil den bruge gødning for at blive omsat, og så kan du tilføre hønsemøg samtidig.
Skrevet af: Axell A., 2. juli 2017 kl. 18.22
Ok tak. Prøver med hønsegødningen. Har ikke noget kompost, da møddingen er få måneder gammel.
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juli 2017 kl. 9.56
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Axell A., 3. juli 2017 kl. 11.02
Har det så ikke været delvist eller helt omsat?
Skrevet af: Anonym bruger, 3. juli 2017 kl. 14.47
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.