Forum

Hvilket drivhus kan anbefales?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kasper K., 27. september 2017 kl. 11.42

Hej

Jeg er for nylig gået på pension, og det giver mig tiden til endelig at få gjort noget ved min interesse for planter og blomster.

Jeg har allerede købt nogen højbede til haven, men jeg kan også godt tænke mig en drivhus, og gerne sådan et der står på siden af huset. Jeg har kigget lidt på dette drivhus testmagasinet.dk/bolig/vaegdrivhus.html mere specifikt dette: Juliana Veranda på 4,4 kvm. Er der nogen af der har erfaringer med sådan et drivhus? Her tænker jeg f.eks med at sætte det op, er det ligetil eller er det bedst at betale sig fra det? Og hvad med kvaliteten af det? jeg har hørt nogen dårlige historier om billige drivhuse og deres kvalitet.

Jeg ved godt at det drivhus jeg kigger på ikke er det største, men det vil blive mit første, og hvis jeg kan lide det, lige så meget som jeg tror jeg vil, så er planen at købe større fritstående senere.

Lad mig endelig høre om jeres erfaringer med nyt drivhus og hvad i ellers har af gode råd.

På forhånd, mange tak.

Kasper

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 27. september 2017 kl. 16.41

Køb ikke drivhuset for lille!

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Knudsen, 27. september 2017 kl. 17.38

Klog erfaring, Lars.

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 27. september 2017 kl. 18.11

Vi har et drivhus på 11 kvadratmeter. Jeg kunne ikke forestille mig et mindre. Kunne godt bruge den dobbelte størrelse, men mit er nok ok. Vi har fliser i drivhuset, og jeg har alle mine mane planter i store krukker. Hvis jeg kunne vælge i dag, ville jeg ikke have fliser, men jord i mit drivhus.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 27. september 2017 kl. 18.55

Jamen Lars, det kan jo næsten ikke lade sig gøre, ikke at købe det for lille ?

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. september 2017 kl. 9.49

Det er rigtigt! Selv vores drivhus på 50 m2 kan virke for lille. Vi har derud over et drivhus på 9,9 m2 som vi bruger til opformering af vinplanter og til vinterdyrkning af ærter, kål mm, og et drivhus på ca. 17m2, som vi har lånt ud til vores flygtningefamilie.
Alligevel har jeg af og til overvejet også at få et vægdrivhus op ad huset. Så vil jeg tro, at det for rimelige midler vil kunne holdes frostfrit. Men vi kommer for tæt på skel, hvis det skal så det rigtige sted og have den rigtige størrelse.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Mads B., 9. januar 2018 kl. 16.19

Slettet af administrator 10. januar 2018 kl. 9.01.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 9. januar 2018 kl. 16.38

Ren reklame

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. januar 2018 kl. 19.38

Vica er noget bras - hold jer fra det....

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 10. januar 2018 kl. 17.13

Hej Kasper
Har du prøvet at søge her på forum efter tråde med drivhuse? Der er nogle meget lange og uhyre interessante med mange gode billeder. Ren inspiration :-)

Der er bla et drivhus med en god ølkælder - tror det var Gert som opførte det engang.

Jeg er enig med de øvrige i, at et drivhus næsten kun kan blive for småt.

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 10. januar 2018 kl. 17.14

Ser nu, at det var en gammel tråd - gad vide om Kasper fik valgt et godt drivhus.

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 11. januar 2018 kl. 20.40

Hej Lone, det glæder mig da, at min ølkælder har gjort så meget indtryk at du kan huske den endnu.
Men sådan for en god ordensskyld, så er det nu ikke primært en ølkælder, men en frostfri opbevaring til afgrøder og planter. Det med ølkælderen er bare en ekstra bonus, men heller ikke at kimse af, når sommervarmen gør en rigtig tørstig.

Nyt svar til emnet »Hvilket drivhus kan anbefales?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Hvilket drivhus kan anbefales?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider