Forum

Over eller under terræn?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 3. december 2017 kl. 10.38

Se lige dette link, og forstå så hvorfor man ikke ukritiske skal "grave drivhuset ned" som nogen foretrækker for at få lidt mere ståhøjde til sig selv og til tomaterne.
Det er måske lettere i første omgang, frem for at lave en forhøjet sokkel, men - - - -
www.bolius.dk/nu-stiger-risikoen-for-oversvoemmede-graesplaener-32185/?utm_campaign=4817_tor_std_nb&utm_medium=email&utm_source=bolius-nyhedsbrev&utm_term=nyhed&mkt_tok=eyjpijoituroae0yrtvnbvuwwkrkbsisinqioijob2pvnlnjutfvnuv3yu9hbej0vno0sgjmmulywvbdqnrwsglkmjnpsmdwruxnwtfunmjwdfhzvgpzejlynvzkddaxxc9aqwtncu43vgc5ukm5welvcnzpm0jpdxhiz0rixc80zhdtunbhvla2twjmuhbcq1jxqkncnxjir1o1q0zxin0%3D

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. december 2017 kl. 11.30

Ja, man skal selvfølgelig ikke grave et bassin til sit drivhus, hvis man bor i et område med høj grundvandstand.
Jeg har set på grundvandskortet, men det er alt for grovkornet til at sige noget om min ejendom.
Vi har boet her i 37 år, og jeg ved, at der aldrig har samlet sig en eneste vandpyt i den ubefæstede have. Vandet forsvinder ned i det underliggende gruslag - det fremgår ikke af kortet eller andre tilgængelige data på nettet.
Vi er meget glade for det forsænkede drivhus.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 3. december 2017 kl. 15.01

Lars du kan finde mere ejendomsspecifikke oplysninger på www.dingeo hvis du er interesseret. Herunder også om evt. forventede grundvandsstigninger på din ejendom og om din jords hydrauliske ledningsevne, og mange andre oplysninger.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. december 2017 kl. 19.10

Jeg kender godt dingeo.dk, men den er også helt ved siden af for mit vedkommende - den tror, at jeg har tung lerjord og truet af voldsom regn.
Forhåbentlig passer den normalt, men man skal se på forholdene selv. Man kan også grave huller i sin jord.
Under mulden, der er ca. 50 cm i køkkenhaven er der sand/grus så langt jeg er nået ned. Jeg tror dog ikke jeg har været mere end 1½ m nede her på ejendommen.

Nyt svar til emnet »Over eller under terræn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Over eller under terræn?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider