Forum

Kiwi

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: J. Theiven, 13. maj 2018 kl. 22.33

Hej med jer ;-)

Jeg har en kiwi plante som er 4 år gammel, og i år har den gået i blomst med hele 8 blomster. Og det ser ganske smukke ud. Men vil gerne vide om det er en han eller hun kiwi jeg har?

Tak på forhånd🙏🏼

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 14. maj 2018 kl. 22.39

Det er hanblomster. Der er pollen i de gule støvknapper som sidder på de små stilke. Man kan også se lidt pollen på bladet.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. Theiven, 15. maj 2018 kl. 7.51

Hej Claus.
Tak for svaret..

Så må jeg ud og se efter en hun kiwi plante😁

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. maj 2018 kl. 16.19

kiwi sorten JENNY er tvekønnet det er noget nemmere -

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 5. juli 2018 kl. 13.21

Ja det er lige det han/hun kiwi .Har haft kiwi i 25 år . Indtil nu ikke haft frugt.Første gang jeg så blomster var 2016 ,det var alle han ,købte så en plante til (selbsbefrugtend) ,den har så også blomstet i år ,men kun 4 blomster ,som også var han .Den kan måske gøre det bedre til næste år ,med hun blomster også ,tror ikke på det før jeg ser dem. Så er sidste mulighed med "Jenny" ,som nogen har held med.Kunne godt lide at vide om der er han og hun blomster på samme plante af den ?
Hilsen Mogens Hansen

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 5. juli 2018 kl. 13.26

Der er både han og hunblomster if. Mogens Madsen: "kiwi sorten JENNY er tvekønnet".

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Hansen, 5. juli 2018 kl. 13.39

Tak for det Lars ,jeg fik ikke læst hvad Mogens Madsen skrev ,så kun de mange Kiwi frugter!
Mogens Hansen

Nyt svar til emnet »Kiwi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kiwi

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider