Forum

Misdannede peberfrugter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eva Hall, 13. juli 2018 kl. 20.40

Jeg dyrker 4 forskellige slags peberfrugter i mit drivhus.

På 2 af sorterne forekommer der nogle gevækster, der ser ud som små ekstrafrugter. Er der nogen herinde, der har et bud / forklaring på, hvad dette kan skyldes ? Noget genetisk evt.

Peberfrugterne sår jeg selv og har gjort det gennem flere år. Sidste år skete der noget tilsvarende, men kun på den ene af sorterne og ikke i så stort omfang, som i år.

Hilsen Eva

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 13. juli 2018 kl. 23.22

Når planter formerer sig ved frø, kan der opstå nye sorter.
I øvrigt synes jeg, at du bør plante dine peberfrugter ud i jorden, så de kan få mere energi.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Hall, 13. juli 2018 kl. 23.58

Jeg tror ikke, der er tale om nye sorter. den største del af den enkelte peberfrugt ser ud som den sort, det er (dem på billedet er tomatpeber). Men som du kan se på gevæksterne, ser det nærmest ud som om, der har været flere blomster i én.

Jeg har altid en god høst af pebre, og hvis de skal plantes ud i jorden, skal de på friland, og der gi'r de i et normalt år ikke så godt som inde i krukker.

Jeg har ikke været ude for fænomenet tidligere, andet end på et par planter sidste år (jeg har 25-30 peberplanter).

Nyt svar til emnet »Misdannede peberfrugter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Misdannede peberfrugter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider