Forum

Grøn aflang Squash

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 18. juli 2018 kl. 17.23

Hvorfor begynder mine aflange grønne Squash ( kender ikke navnet på sorten ) at blive gule i spidsen, når de når en længde på 5 - 6 cm?
Planten er ca. 65 cm nu, med en en skaldet / bar stængel på 45 cm, da jeg løbende har pillet de små gule Squash af. Jeg piller også blomsten af de små Squash.
Den står i en potte h. 35cm, bredde 28cm.
De plejer at gro med lynets hast. Er potten for lille, har planten det for varmt, hvad kan der være galt??
Bente

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 19. juli 2018 kl. 10.20

Hej Bente hvorfor har du fjernet bladene på de nederste 45 cm. af stængelen, dem mangler planten nu til at trække vand og næring op til de øverste blade + frugter, derfor gulner frugten i spidsen. Potten er nok 2 3 numre for lille til en Squash, den vil gerne have god plads til rødderne og rigelig næring, og fjern IKKE blomsten fra de små frugter. En Squash kan tåle meget varme når vandingen er derefter. Hilsen Henry G,

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Fabricius, 19. juli 2018 kl. 22.46

@Henry G.
Tak for svar.
Tænkte det samme, så nu kommer den I et højbed ved siden af Hokkaido.
Bladene knækkede inde i drivhuset, jeg fjernede dem først, da de var visnet helt ned. Blomsten fjerner jeg fordi, jeg har læst, den kan give anledning til råd. Så jeg har pillet dem af, så snart jeg kunne ( stod der ), så spiste jeg dem :-)
Men Auberginen der de har samme " vilkår " trives gevaldigt, men den skal nok også snart have noget mere plads at gro I. Den har 2 grene, hvor mange frugter kan den bære. 1 plante ca. 4 frugter?? Jeg dyrker den nogenlunde som tomater?!!
Hilsen Bente

Nyt svar til emnet »Grøn aflang Squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Grøn aflang Squash

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider