Forum

Tomatsorter til drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 24. september 2018 kl. 20.47

Kan I anbefale en god sort tomater til drivhuset? Jeg har prøvet mange tomatsorter udendørs, men har mest held med Gemini.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 24. september 2018 kl. 21.15

Hvad går du efter - udbytte, smag, plantesundhed, frøægte?

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 25. september 2018 kl. 6.19

Først og fremmest smag, så udbytte. Der er så mange tomatsorter, at det er helt uoverskueligt. Det skal være store tomater, ikke cherrytomater.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Signe Andersen, 25. september 2018 kl. 11.05

Hvad med en helt almindelig Gourmet?

Ellers kan du jo eksperimentere med at spire selv fra købetomater. Jeg havde god succes med at plante et par tomatskiver fra nogle lækre tomater, jeg havde købt i et supermarked, her i sommers. :-)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 26. september 2018 kl. 19.44

Jeg er meget glad for sweetie aperitif cherry. Den giver godt og er lækker. Purple calabas og indigo blue berries er også dejlige. Pink Tiger og Green Tiger er virkeligt lækre.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 26. september 2018 kl. 20.18

Ikke en cherrytomat, men ikke større end 30 mm i diameter, så heller ikke en stor tomat, men efter mange år med et utal af tomater testet i drivhuset, er vores absolutte favorit "Rutje" fra Bingenheimer. Syre- sukkerbalancen er lige i vores smag.

Nyt svar til emnet »Tomatsorter til drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomatsorter til drivhuset

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider