Forum

Få blomster på ferskentræet og kirsebærlaurbærbusk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Dan Andersen, 6. maj 2005 kl. 22.54

Jeg har et espalieferskentræ i drivhuset. De første 2 år har været rigtig gode. Men i år var blomstringen meget dårlig – er der andre der har tilsvarende erfaringer?

Mine kirsebæelaurbærbuske, har alle som en fået brune blade dette forår – Jeg har hverken sprøjtet eller andet? – er det mon frosten?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle-Sofie, 7. maj 2005 kl. 11.33

Det med kirsebærlaurbærbusken er et rigtigt godt spørgsmål.

Jeg er bange for at der er kommet en epidemi i denne busk. Da jeg for 5 år siden flyttede ind i mit hus var der en stor flot busk af denne art. Efter den første vinter havde den brune blade, garneren på planteskolen sagde det var frosten. Men den havde også noget på grenene, som tydede på at den var syg. Nå men jeg slog mig til tåls. og købte en ny som jeg plantede et andet sted. Året efter var den helt brun, den kom sig dog igen. Den gamle bliver dårligere og dårligere hvert år, både i løbet af sommeren og isærdeleshed efter vinteren.

Jeg spekulere også på hvad der er galt skal jeg skære den store gamle kirsebærlaurbærbusk helt ned og håbe at det stopper eller hvad? – der vil blive et STORT hul, så jeg har ikke haft modet til det.

hilsen Helle-Sofie

Nyt svar til emnet »Få blomster på ferskentræet og kirsebærlaurbærbusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Få blomster på ferskentræet og kirsebærlaurbærbusk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider