Forum

Montering af drivhus på fliser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Stine R, 15. februar 2019 kl. 19.28

Hejsa,

Vi har købt et Juliana Premium 10.9 m2 drivhus der kommer i starten af marts. Vi har ikke haft drivhus før og har derfor heller ingen erfaring med montering.

Vi vil sætte drivhuset på en bund med grus og fortovsfliser (7 cm høje) - og iflg Juliana kan man med fordel fjerne de påsatte nedstøbningsjern og istedet borer huller med monteringsskruer og bolte på fliserne og monterer det direkte på fliserne, hvilket jo lyder noget nemmere end at skulle til at grave huller og støbe.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Umiddelbart tænker jeg at der skal en hel del orkan til for at "flytte" på drivhuset efterflg, men som sagt er jeg ganske grøn og vil derfor høre om der er nogen herinde med erfaringer at trække på?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Stine R

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 15. februar 2019 kl. 21.02

Jeg har haft mit drivhus stående på fliser , og i 40 år , det har aldrig været skuet fast , blot stået løst på fliserne , og rigtigt nok der skal en orkan til at flytte det , det skette da orkanen 2 dec. 1999 , århundredes orkan , flyttede det 1m og drejede det halvrundt på fliserne , og ikke et eneste glas var gået , modsat alle andre drivhuse i området som var totalt ødelagt , konklusion , da drivhuset kunne give efter for de voldsomme vindstød og langsomt flytte sig , slap det uskadet gennem orkanen , men jeg vil dog anbefale at i giver jeres nye drivhus nogle skruer..........

2 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Fabil Baron, 16. februar 2019 kl. 9.24

Slettet af administrator 17. februar 2019 kl. 21.11.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 16. februar 2019 kl. 12.21

Anmeldt.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Thomsen, 17. februar 2019 kl. 9.07

Min forsikring krævede for at omfatte drivhuset, at 1) det var registreret i BBR og 2) støttet på er min punktfundament.
-De godkendte x6 nedstøbningsjern, sat i beton.

Jeg syntes ikke at arbejdet var så slemt.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. februar 2019 kl. 11.09

Det kan nok ikke betale sig at forsikre et drivhus , hvis jeg skulle have betalt forsikringspræmie i 40 år , det ville være en formue . og det er jo kun glas der i stykker og det sker jo ikke hver år og dem skifter man jo selv .

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus Thomsen, 19. februar 2019 kl. 14.24

@Svend Høst,

Det er nu min almindelige husforsikring der omfatter drivhuset uden ekstra betaling. Selvfølgelig nedskriver de værdien af drivhuset ad åre, men jeg flottede mig lidt da jeg købte det, så jeg gjorde mig lidt ekstra umage for at det skulle være omfattet af forsikringen.
-De første storme har raset forbi, og det står endnu.

Nyt svar til emnet »Montering af drivhus på fliser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Montering af drivhus på fliser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider