Forum

Polytunnel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rasmus W., 19. februar 2019 kl. 15.04

Jeg planlægger at bygge et nyt, midlertidigt drivhus i løbet af foråret. Jeg kan se, at det i udlandet er meget populært at bygge de såkaldte polytunnels, og kunne godt selv tænke mig at lave sådan en. Jeg er imidlertid stødt på det problem, at det er meget svært at finde et egnet stykke plastik at dække drivhuset med. Indtil videre har jeg fundet et par leverandører i Storbritannien, men alene forsendelsesprisen gør det utroligt dyrt at bestille der fra.

Er der nogen herinde som har erfaring med hjemmelavede polytunneller og som kan henvise mig til en pålidelig, dansk leverandør af plastik til mit projekt?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 19. februar 2019 kl. 15.57

Prøv at stille spørgsmålet her = lav-det-selv.dk

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 19. februar 2019 kl. 16.17

Der er en her på Fyn, som sælger den rigtige slags plastik. Jeep Weenhouwer hedder han og han bor i Søndersø (han er hollænder, som du kan høre, men taler dansk). ;)

Jeg har købt plastik ved ham for 2 år siden, hvor jeg satte 2 polytunneler op i min have = 90 m2 drivhus i alt. ;)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus W., 19. februar 2019 kl. 17.07

Det lyder lovende. :) Har han en hjemmeside eller hvordan kommer man i kontakt med ham?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca Toubøl, 19. februar 2019 kl. 17.26

Rasmus tjek her:
jeepplastic.dk/

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 20. februar 2019 kl. 10.05

Nå, kan se, at han har fået sin hjemmeside delvis op at køre igen. Den har bare været lukket ned i over et år - så derfor linkede jeg ikke til den. ;)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 21. februar 2019 kl. 16.37

Jeg har flere plastikdrivhuse fra Jeep.Folien er med 10 års garanti.Nu har de holdt i 30 år!!!
Han har også reservedele til brugte tunnelhuse.
Anne Marie

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rasmus W., 22. februar 2019 kl. 10.37

Nu er der bestilt hos Jeep. Mange tak for hjælpen! :)

Så skal der bare samles lidt træ til konstruktionen. Forhåbentligt resulterer det i en fornuftig tomathøst for første gang...

Nyt svar til emnet »Polytunnel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Polytunnel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider