Forum

Køb af nyt drivhus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 17. marts 2019 kl. 16.59

Hej.
vi står for at købe et nyt drivhus. Vi har kigget på XL´s Outrium 9,9 m2, eller Bilkas Merkur 9900 på 9,9m2.

Er der nogen, der har erfaring med disse. Min mand kan ikke selv samle,fordi han kun har en brugbar hånd, så vi skal have hjælp ude fra.
Har lige læst nogle gamle indlæg omkring Hall Drivhuse, og det var ikke det nemmeste at samle dem.
Havde det stået til mig, havde vi beholdt vores gamle drivhus, selv om der er vand i bunden, fordi det er nedgravet. Det var gammel og slidt.
Men vi har foræret det væk, mod selv at fjerne det. Det er så ikke væk endnu, gr. vejret, men der er ikke meget tilbage.
Vh Inge

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 17. marts 2019 kl. 17.51

XL´s Outrium 9,9 m2, , Merkur 9900 på 9,9m2. drivhuse er ikke lettere at samle end Halls drivhuse , der bliver bare solgt flere Halls da de er gode og relative billige og derfor er der flere der ævler over dem end over de 2 nævnte drivhuse som ikke er så udbredt ,
jeg har selv 2 Halls 9,9 m2 drivhuse , og uden problemer..........

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 17. marts 2019 kl. 22.06

Hej.
Tak for svaret. Jeg tror bestemt heller ikke , det bliver nemt, tværtimod!
Jeg ved heller ikke ,hvor glad jeg er for det projekt, det virker " så nemt", når andre er i gang.
Vh Inge

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 24. april 2019 kl. 16.32

til Svend Høst.

Min mand er ved at gå til af spekulationer over, hvordan vi får lavet fundamentet. Havde købt nogle stolper, tror de hedder 4,4, men de er ikke lange nok, så de skal samles på midten, og så er han bange for, det bliver for vakkeltvornt.
Så foreslår en anden at han skal købe stolper i 4 m´s længde, men dem kan han ikke købe i 4,4 men noget der hedder 10. jeg ved ingenting om stolper og mål !
så vil han sætte det på fundasten, vi har 15 stk på lager, så der skal bruges 15 mere, hvis dette skal bruges. Vi skal have trægulv i drivhuset. Det har min mand set, at det er pænt, det er det da også, men det havde åske været nemme med fliser!
Men nu er træet til gulvet også købt.
Når vi ser , hvordan andre laver fundament, ser det så nemt ud! vores grund er ikke lige, der en højdeforskel. Der er stål sokkel med drivhuset
Som sagt er han ( og jeg ) ved at gå til af spekulationer over det hele, og aner ikke vores levende råd.
PS: vi er ved at få samlet drivhuset, men der er lang vej endnu.
Inge

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. april 2019 kl. 16.43

4,4 betyder 4 tommer på hver led, altså 100*100 mm.
Længden skal afpasses efter drivhuset, så der ikke bliver nogen samlinger. De findes i store længder i rigtige tømmerhandler/byggemarkeder, men ikke nødvendigvis i "pop" byggemarkederne.
50*100 kan også bruges, men er jo ikke lige så holdbar ved jordkontakt.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. april 2019 kl. 16.45

PS Hvis I allerede er ved at samle drivhuset, er spørgsmål om sokkel kommet lidt sent.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 24. april 2019 kl. 16.51

Hej.
Der er samlet 2 gavle og en side. Vedkommende, der samler, sagde til min mand omkring fundamentet, sagde, du skal bare gøre sådan og sådan ...., nemt når man kan !
vh Inge

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. april 2019 kl. 17.55

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. april 2019 kl. 17.58

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. april 2019 kl. 18.46

I min "ungdoms" vår fik vi et drivhus (9,9 m2) i gave. Vi støbte et fundament i hvert hjørne, og lagde en (undskyld, men vi var jo ikke klogere i 1981) trykimprægneret regle (5*10 cm) som fundment.
Senere blev jeg sat til at grave isolering ned i kanten, 60 cm under terræn.
Drivhuset står der endnu. Det er plastic beslagene, der er det ømme punkt.

Nyt svar til emnet »Køb af nyt drivhus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Køb af nyt drivhus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider