Forum

Støbning af sokkel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 3. maj 2019 kl. 2.20

Jeg har købt et STRONG 12 m2 drivhus og forventer snart at kunne påbegynde samling af det.

Den letteste løsning vil være at grave huller de steder skelettet skal punktstøbes, men jeg har fået at vide jeg, på denne måde, vil skulle kæmpe med græs der vokser ind i bedene i drivhuset.

Jeg overvejer derfor om jeg skal grave enten en rende og stille fundeblokke heri, så blokkene rager ca. 15cm op af jorden og støbe skelettet fast deri vha cement.
Alternativt grave hele arealet ud og gøre det samme for at opnå yderligere dybde i drivhuset.

Vil dette være en fornuftig måde at lave soklen på?

Jeg har aldrig haft med drivhuse at gøre og vil gerne gøre det godt.
Ideelt vil jeg gerne betale en person med kendskab til at samle det for at hjælpe mig med det. Jeg vil bare gerne selv være med i processen så jeg ved hvad der laves og lærer det til fremtidig brug.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 3. maj 2019 kl. 2.42

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 3. maj 2019 kl. 3.13

Der findes ikke sokler til STRONG drivhuse.

De er lavet til punktstøbning.
Det er derfor nødvendigt med selvlavede sokler.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Uffe Steenberg, 3. maj 2019 kl. 9.19

Jeg har bare monteret drivhus på kraftig træramme. Og har gravet havefliser ned på højkanten hele vejen rundt.. intet græs eller ukrudt :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 3. maj 2019 kl. 9.48

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Støbning af sokkel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Støbning af sokkel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider