Forum

Chili i drivhus med disse temperaturer?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne F., 7. maj 2019 kl. 11.11

Hej.

Jeg har en masse fine chiliplanter indenfor, som jeg gerne vil have i drivhuset SNART, da de har ret mange lus, og jeg vil ikke købe nyttedyr, før de er på deres faste plads i drivhuset. Det er ikke opvarmet, drivhuset, så ville I turde stille dem derud nu, med de nattetemperaturer vi har for tiden? Tomaterne står også stadig inde, ca. en meter høje. Chilierne skal bo i krukker, imens tomaterne skal direkte i jorden.

På forhånd tak.

Vh Anne

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 7. maj 2019 kl. 14.58

Der er forskel på temperaturen i drivhuse, afhængig af konstruktion.
Vi har støbte mure, som holder noget på varmen. Vi har for længe siden sat planterne ud i drivhuset, men endnu ikke plantet dem ud i jorden - vi dækker med fiberdug, og det er nemmest, når de står samlet.

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 7. maj 2019 kl. 16.09

Mine er ude i drivhuset. Jeg vænnede dem gradvist til det og har haft stearinlys tændt enkelte gange om natten. De ser fine ud. Det kan godt være, at de bliver standset lidt i deres udvikling, men de går ikke ud. Min erfaring er, at chilier er ret kuldetolerante, når de først er vænnet til at være ude.

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 7. maj 2019 kl. 16.10

PS. Hvis du som jeg har masser af mariehøns, kan du evt. flytte nogle ind i drivhuset.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. maj 2019 kl. 16.19

Vent en uge , vi har stadig kold tør luft nordfra og med vindstille klare nætter , så falder temperaturen drastisk i drivhuset , og der skal stearinlys til som var det en katolsk højmesse for at holde det frostfrit , jeg har selv en 1000 W varmeblæser kørende om natten , når temperaturen ude nærmer sig +2 C...........

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 7. maj 2019 kl. 16.59

Jeg kan nu mærke en væsentlig temperaturforskel når jeg åbner drivhuset om morgenen. Men det kommer nok også an på hvor man bor i landet. Jeg bor tæt på vandet og her er temperaturen mere stabil end andre steder vil jeg tro.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne F., 7. maj 2019 kl. 17.52

Mange tak for svar!

Jeg tror ikke husstanden er i besiddelse af en vatikan-værdi mængde stearinlys, så måske jeg kan stille dem ud i morgen og så have en el-radiator kørende mellem kl. 22-06 i en uges tid? ;)

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne F., 7. maj 2019 kl. 17.53

Dem = planterne

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. maj 2019 kl. 18.26

Hold øje med vejrudsigten .........og den lokale temperatur....

Nyt svar til emnet »Chili i drivhus med disse temperaturer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Chili i drivhus med disse temperaturer?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider