Forum

Bladene visner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina, 14. maj 2005 kl. 8.11

Jeg har lige fået drivhus og har plantet tomat, agurk, peber og melon ud. Jeg har varme på om natten i drivhuset. Mit problem: Hvorfor visner bladene på mine planter. De får en lysebrun tør kant i starten og senere bliver hele bladet brunt og tørt. Håber nogen kan sige hvad det kan skyldes.

Med venlig hilsen Tina

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 17. maj 2005 kl. 21.30

Ja sådan opfører mine sig også – Hvad mon vi gør forkert?

Tina (måske det er navnet ;-)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tommy, 18. maj 2005 kl. 15.05

Hej,det gjorde mine også indtil jeg smurte drivhuset ind i skyggepasta,der hvor solen er stærkest,så nu er de fine grønne i stedet for,det skal lige siges,jeg også er nybegynder...så om det er den rigtige måde kan jeg ikke svare på.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 19. maj 2005 kl. 23.32

Jeg tror, at jeres planter bliver "solskoldede" af for meget sol. Husk hvor meget sol kan brænde igennem et glas. Alle, der har stået med et forstørrelsesglas og et stykke papir og fået solen til at tænde ild i det, ved hvad jeg mener.

Sørg for at planterne får (delvis) skygge mellem 11 og 14. Især i planternes første uge i drivhuset må de ikke få direkte sol. Efterhånden bliver de mere hærdede. Hvis bladene får små sølvfarvede pletter (ses især på tomat) er det en advarsel om, at de er blevet skoldet. Hvis et stort område af bladet er ramt, vil det efter kort tid blive helt lyst (hvidt) og visne.

Måske er det I oplever.

Nyt svar til emnet »Bladene visner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Bladene visner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider