Forum

Sokkel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 14. maj 2019 kl. 9.30

Jeg søger folk med erfaring af montering af STRONG drivhus, fra Bjarne Højlund.

Jeg skal samle et 12 m2 STRONG.
Jeg er bekymret for udefra kommende ukrudt ved blot at punktstøbe det og tænker en muret sokkel vil forhindre udefra kommende ukkrudt, der vokser ind under poly pladerne.

Kan jeg leje en mini-graver og grave drivhusets areal ud i en dybde af 90 cm og placere funda blokke i omridset og blot fylde disse med beton, som jordankrene støbes fast i?

Jeg hhar kontaktet nogle firmaer for hjælp til dette men kan forstå den gængse arbejdspris for dette (eks materialer) er mellem 12.000 til 15.000 kr.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. maj 2019 kl. 10.10

Fuldstændigt overflødigst med en beton fundament nede i 90 cm dybde til et lille hobby drivhus , du holder den naturlige nedbør ude så behovet for vanding vil være ekstremt stort , ukrudt kommer som regel oppefra som frø , ikke nedefra.
Monter drivhuset på lecablokke eller lign. med 50x100 mm lægter gerne i sibirisk lærk , det er giftfri træ der holder.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andreas A., 14. maj 2019 kl. 13.30

Hvis jeg blot punktstøber i jordniveau Svend, hvordan vil du så sænke niveauet inde i huset?

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 14. maj 2019 kl. 15.50

????????????????

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 14. maj 2019 kl. 20.24

Du kan finde lidt inspiration på denne her:
www.havenyt.dk/forum/drivhuset/9537.html

Nyt svar til emnet »Sokkel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Sokkel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider