Forum

Køb et billigt drivhus i kina

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 29. juli 2019 kl. 16.07

www.boincos.top/collections/house/products/plant-greenhouse?variant=29484408209487

Det lyder næsten for godt til at være sandt .................

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juli 2019 kl. 19.07

Hvis det lyder for godt til at være sandt, er det det nok heller ikke og navnligt ikke bæredygtigt. Tænk om du skulle reklamere og sende retur til Kina. Hold fingrene fra kinatilbud. Der kommer told, moms og fortoldningsgebyr til.
Ingeborg

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 29. juli 2019 kl. 22.15

@Ingeborg.
Kina betragtes som et "u-land" og har derfor forskellige subsidier.
F.eks. er det billigere at modtage en forsendelse fra Kina end det er fra Århus (ex. Hovedstadsområdet).
Produkter fra Kina er ofte af meget høj kvalitet og uhørt billige.
I Kina har der været dygtige håndværkere lang tid før der her var mennesker, som kunne bruge en sten til noget som helst.
Selv køber jeg flere ting fra Kina.
Bl.a. grolys, slangeholdere til drypsystem m.m. og har aldrig haft noget at udsætte.
Hvordan det er at returnere, ved jeg derfor ikke.
Men der er en omhyggelig vejledning med reklamation som ser meget tilforladelig ud (har dog ikke undersøgt hvad portoen fra Danmark til Kina er så nu har jeg en anledning til at også at finde ud af det :)

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juli 2019 kl. 22.43

Ja, jeg ved det, for jeg har lige købt et solcelle springvand hos et firma som skrev på perfekt dansk. Først da jeg fik afsendelsesbekræftelsen fandt jeg ud af at varen blev sendt fra Kina. Så jeg ville nægte modtagelsen, hvis der oven i købet til 249 kr også skulle betales told, moms og omtrent 165 kr for toldklarering.
Men.... efter nogle uger kom pakken. De er så snu at de åbenbart omdirigerer, for pakken kom fra Luxembourg. Varen fås til samme pris i Danmark.
Jeg har betalt med Paypal, men springvandet ser ud tl at fungere fint, så ingen retur ...... lige nu eller overhovedet. Lærepenge!
Ingeborg

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 29. juli 2019 kl. 22.50

@Ingeborg.
Hvorfor Luxenborg er blandet ind i det ved jeg ikke.
Jeg får varene fra Kina og det eneste minus glemte jeg er, at jeg får temmelig mange mails med fordelagtige tilvud på andre produkter.
Det er lidt irriterende men heldigvis er det virksomheder så afsender mailen kan katagoriseres som "spam".
Men det gør sig vist gældende mange steder.
Prøv blot at se på hvad f.eks. DR har af aftaler, for du kan se stationens programmer, med andre virksomheder som så kan snage på din computer!

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 30. juli 2019 kl. 9.05

De sidste ca. 25 år har jeg af klima- og ressourcemæssige årsager brugt lidt tid på at undersøge, hvor forskellige varer kom fra. Og jeg har selvfølgelig valgt varer fra, hvis der – ud fra en samlet overvejelse – viste sig at være brugt forholdsvis mange ressourcer på at transportere dem hertil. Og det uanset om varen var billig. Det kunne jo se ud, som om transport er meget billig i forhold til den belastning, transport udøver på miljøet.

I alle årene har jeg undret mig over, hvorfor folk i almindelighed ikke interesserede sig for den problematik. Men nu er der kommet mere fokus på klimaet og på ressourceforbrug. Så nu behøver jeg vil ikke at gå og gemme mine overvejelser, for ikke at støde folk.

Et drivhus fra Kina! Hvorfor i alverden skulle nogen ønske at købe det? Er der da slet ingen, der tager klima- og ressourceproblemerne alvorligt?

I de forløbne år har jeg f.eks. brugt tid på at overveje, om vin fra Chile, der formodentlig bliver sejlet hertil, er bedre for miljøet end vin fra Italien, der formodentlig kommer med osende lastbiler over Alperne. Jeg fandt aldrig ud af svaret.

Men da jeg ville købe en ny sofa for ca. 15 år siden og havde fundet en pæn sofa, der var tegnet af en kendt dansk møbeldesigner, var jeg tæt på at vælge den, da jeg fandt ud af, at sofaen faktisk blev fremstillet i Kina!

Dér gik det sofakøb i vasken. Jeg fik senere en sofa, der var fremstillet i et af de Baltiske lande. Det var mere acceptabelt (for den sidste store sofaproducent i Danmark var på det tidspunkt gået konkurs).

Men jeg undrer mig over, at der ikke indgår klima- og ressourceovervejelser i ovenstående indlæg om et drivhus fra Kina!

M.v.h.

Doris Møller

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 30. juli 2019 kl. 9.16

@Doris.
Selvfølgelig betyder transport noget i.f.t. anskaffelse af varer.
Meget er dog meget uigennemskueligt. Men f.eks. produkter som drivhus, grolamper har råvarer som producenten er tættere på i Kina end i f.eks. Europa. Regnestykket kan derfor blive, at det er mere belastende at udvinde råvarerne og sende dem som sådan til Europa end det er at få det komplette produkt tilsendt.
I tilfældet med drivhuse er der som bekendt ikke aluminium i Danmark og jeg mener heller ikke vi længere levere råmateriale til glasproduktion (og plastik råvaren findes heller ikke i Danmark).

Nyt svar til emnet »Køb et billigt drivhus i kina«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Køb et billigt drivhus i kina

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider