Forum

Tomaterne rådner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Malene, 26. maj 2005 kl. 11.57

Jeg har de seneste 4 år forsøgt mig med tomater i drivhus, hvert år med samme resultat. Tomaterne vokser bliver orange og rådner så fra bunden. Samtidig krøller bladene, hvilket menes at være for meget gødning. År 2004 undlod jeg helt gødning, men resultat var som tidligere.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 27. maj 2005 kl. 19.43

Hej,

Hvis råddenskabet begynder ved blomsten og breder sig derfra, er det nok tomat blomst råd (tror jeg nok, at det hedder).

Det skyldes, at der optages for lidt kalk. Enten som følge af kalkfattig jord, stress pga. for lidt vand på blomstringstidspunktet eller overgødning med kvælstof.

Mvh
Brian

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 27. maj 2005 kl. 20.00

Nåh-ja,

Det rigtige navn for dette er griffelråd, kommer jeg i tanke om.

Mvh
Brian

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Lyhne, 14. august 2005 kl. 22.50

Har også være ud for for dette. Mange flotte grønne tomoater, og så rådner de i bunden. Har prøvet med og uden gødning. Kun 2 år har jeg været heldig med mine tomater. ØV.

I år er mine agurker også dårlige. Dvs. der komer 4–5 flotte agurker, men så visnede de andre blomster og planterne er nu gule og næsten visne.

Har du/I gode råd. Hvad mon det er?

Nyt svar til emnet »Tomaterne rådner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Tomaterne rådner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider