Forum

Vintersåning i drivhuset?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 25. august 2019 kl. 16.21

Er der noget man med fordel kan så til overvintring i drivhuset. Har bl.a. INTET persille i år - så kunne godt tænke mig at prøve hvis det giver mening.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2019 kl. 17.42

Du har nok bedre chancer på friland , især med persille , et drivhus kan både være meget varmt og utroligt koldt om vinteren .........

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. august 2019 kl. 19.08

Ja, du kan så spidskål, broccoli og blomkål. Der er sorter, der egner sig bedre, end andre - se Karna Majs artikler.
Du kan også så hovedsalat. Jeg har høstet fine hoveder den 4. april.
Eller du kan så ærter, og der kan du vælge mellem Meteor (ret lav marvært) og Winterkefe(høj slikært). Selv venter jeg dog til februar med at så, fordi der hos mig er så mange bænkebidere og andet, der spiser de spæde spirer i løbet af den kolde vinter, hvor ærterne jo ikke kan forsvare sig ved at vokse.

Forskellige krydderurter er også godt at have i drivhuset.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 28. august 2019 kl. 7.26

Tak for svarene. Kan se at jeg skal tænke mig om. Har prøvet at have kål og persille, men musene er glade for det. Er måske alligevel bedst at vente til tidlig forår med at så - eller flytte krydderurter ind. Har altid rosmarin inde. I år var der en del selvsåede tagetes og hornvioler, der spirede tidligt. Kan godt være jeg skulle satse på dem i stedet. Tidlige veludviklede udplantningsplanter.

Nyt svar til emnet »Vintersåning i drivhuset?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vintersåning i drivhuset?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider