Forum

Elmholm exclusive 13,26 m²

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 2. november 2019 kl. 10.52

Vi er næsten færdige med vores drivhus. Men dørene driller. De sidder hvor de skal på mål, alt er i vater på huset. Alligevel vil den side med skydelås ikke gå over soklen, så skyderen når ned. Og der er 5mm forskydning på låsen så palen ikke kan gå i hullet. Vihar gennemgået samlevejledning på kryds og tværs, og kan ikke se hvor det er gået galt. Vi er absolut amatører ud i drivhusbyggeri. Håber på hurtig hjælp. Det regner og vinteren banker på 😄

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 2. november 2019 kl. 13.17

Man skal først spænde skruerne til , når det hele virker.........

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 2. november 2019 kl. 15.31

Hej Svend. Det kan godt være jeg spørger dumt men mener du alle skruer på huset??

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 2. november 2019 kl. 15.55

Er der evt nogle i 5500 eller omegn der har mulighed for at kaste et blik på det og give os gode råd. Vi er lidt lost. Alt har kørt på skinner. Undtagen til sidst. Vi mangler at gøre fronten færdig.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 2. november 2019 kl. 16.06

Jep alle skruer , det må godt være lidt gummiagtigt , når det hele passer så spænder man skruerne til ..................

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. november 2019 kl. 16.07

Hej Lone.

Løs alle skruerne igen og så saml drivhus hel færdigt, så kan du bedre tilpasse de sidste ting, inden du strammer skruerne igen. Det kan sagtens være små ændringer i skruehullerne, der gøre at i ikke kan få de sidste ting på plads

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 2. november 2019 kl. 21.36

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 3. november 2019 kl. 11.11

Hej Svend og Søren da vi begyndte at løsne skruer fandt vi fejlen. Øv. Fronten er samlet forkert. For tæt så derfor passer det ikke. Udfordringen er nu at løfte taget for st få det på plads UDEN at glasset kommer i spænd og uden at fronten falder fra. God fornøjelse tænker jeg bare. Ja ja man lærer så længe man lever. Tak for jeres svar. De løste jo faktisk problemet. God søndag

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 3. november 2019 kl. 11.24

I skal fjerne glassene fra taget , før i går igang , ellers går det helt galt , det er meget tungt , i vil nok ikke kunne løfte det .......

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. november 2019 kl. 12.30

Man kan da få to soldater til at hjælpe sig med at løfte og holde løftet. (en soldat er i denne forbindelse en stolpe med 10-15 cm´s gevind til højderegulering - meget brugt i murerfaget)

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Molbech Rytter Brink, 3. november 2019 kl. 17.29

Vi fik hjælp fra naboen. Og så gik det. Men der er stadig bøvl. Tværliggeren over døren passer ikke foroven på dørstolperne. Men den gør forneden. Selv om alle stolper er i vinkel så gaber det alligevel 2,5 cm 190 cm oppe. Så i gang igen i morgen og så tager vi taget af så der ikke sker noget. Det skal for pokker lykkedes

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Brandt, 12. februar 2020 kl. 20.22

Hej Elmholm exclusive entusiaster

Vi overvejer meget Elmholm exclusive, fordi vi godt kan lide det lette look til vores lille have. Mon der er nogle Elmholm Exclusive drivhuseejere, som bor på Sjælland, gerne nærheden af Lyngby, hvor vi måtte komme forbi og se drivhuset live.

Mvh Pia Brandt

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 17. februar 2020 kl. 23.49

Hej Pia.

Jeg tror at du skal kontakte bladet Haven, da jeg tror at der er flere af deres medlemmer, der har disse drivhuse. Jeg kunne forestille mig at haveejere i både Lyngby, Holte og Gentofte har dem.

Nyt svar til emnet »Elmholm exclusive 13,26 m²«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Elmholm exclusive 13,26 m²

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider