Forum

Klematis

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Rikke Funder, 24. marts 2020 kl. 12.01

Hej.
Jeg har en altan med ruder så jeg kan holde den lukket eller åbne op. Der bliver meget varm derude så ville høre om nigen har kendskab til en clematis der vil være god at have der. Jeg har haft passions klematis. Den havde det som sådan fint men fik ikke så mange blpmster og de holdet så kort tid. Hvad skal jeg vælge istedet...og gerne i hovedsaglig hvid?

Rikke Funder

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. marts 2020 kl. 13.57

Hej Rikke.

De klematisser som vi dyrker i haven er alle kultiverede Skov/skygge planter, der ikke tåler meget varme, men er der en mulighed for at dyrke nogle enkelte arter. Steen Porse nævner særlig en som jeg har set på alderhviles planteskole i Bagsværd og som jeg godt kunne tænke mig at afprøve i mit drivhus når jeg kommer så lang..

www.havenyt.dk/spoergsmaal/prydhaven/1613.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. marts 2020 kl. 14.07

En anden mulighed er denne sort, som jeg også vil anbefale, den er ikke fuld hårdfør, men egner sig super til en havestue... Jeg mener også at huske at den dufter svagt. Men lækkert.

www.jespersplanteskole.dk/klematis-clematis-florida-bicolor?gclid=CjwKCAjw3-bzBRBhEiwAgnnLCtJOErAYAt0cHzS_j8bLZBz_KiE98AsssPs3KW69LKbzWzjULYrSshoCLJgQAvD_BwE

Nyt svar til emnet »Klematis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Klematis

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider