Forum

Fundament

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kim Rohde, 28. marts 2020 kl. 14.10

Hej

Som nyslået efterlønner og kommende drivhusejer har jeg besluttet at ville købe et Juliana premium drivhus 8,8 kvm. ( har ikke mere plads )
Min plan var er, på trods af en masse hårdt arbejde, selv at støbe fundament og gulv. Vil være sikker på at det står fast. men, men... sælgeren ved Juliana drivhuscenter mener, at hvis jeg bruger det fundament som følger med drivhus og laver et fundament med fliser og nedstøbning af ankre, så er vil jeg være rigeligt sikret mod vind og vejr.
Kan noget bekræfte sælgeren påstand.
Vil naturlig vis helst undgå skønne spildte kræfter og mange ekstra omkostninger.

Kan nogen hjælpe mig med erfaringer.

Kim

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 28. marts 2020 kl. 14.37

ja sælgeren har ret , det er voldsomt overderevet med støbte fundamenter osv, mit 10 m2 drivhus har stået løst oven op en række fliser i mere end 40 år og det står der stadig , drivhuse med glas er temmelig tunge og står temmeligt fast ......................

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Rohde, 28. marts 2020 kl. 16.07

Hej, Svend

Tak for dit svar som naturligvis går med i mine overvejelser for og imod.

Kim

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kim Rohde, 28. marts 2020 kl. 16.07

Hej, Svend

Tak for dit svar som naturligvis går med i mine overvejelser for og imod.

Kim

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 28. marts 2020 kl. 18.26

Hvis du ønsker at fordikringen skal dække hvis det blæser omkuld 8det gjorde vores i 1999-orkanen, selv om det stof på støbt fundament, synes jeg du skal spørge dti forsikringsselskab :)

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 28. marts 2020 kl. 20.05

Åhja 1999 orkanen, jeg arbejdede dengang på en Genbrugsstation, og vi fik efterfølgende rigtig mange krøllede drivhuse ind. Mit eget mistede nogle ruder!

Det kommer jo an på, om drivhuset står vindudsat- og hvorfra det stormer. Mit har et fundament og står med gavlene V/Ø. Men der er læ. Og orkanen kom fra mest S. Bodil, der jo varede længere kom fra V.

Ellers vil jeg nu mene stormankre er en god idé.

Mvh
Tine

Nyt svar til emnet »Fundament«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Fundament

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider