Forum

Bedste automatisk vanding til drivhuset

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Jensen, 14. maj 2020 kl. 13.03

Hvem laver det bedste automatisk vanding til drivhuset?

Har googlet lidt rundt, men har svært ved at finde ud af hvilket system der er bedst.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 14. maj 2020 kl. 15.05

Jeg har gennem årene prøvet med tre forskellige.
Ingen af dem er rigtig gode. Men har er med Juliania.
Dem har jeg idag to af og 50- 60 dryppinde (jeg anvender det ene udendørs).
Den væsentligst ulempe er prisen og dryppindene er følsomme overfor kalk/urenheder i vandet. På den anden side kan det hele kommes i opvaskemaskinen efter sæsonen er slut og er som nye når sæsonen starter.
Gødningskaret fungere rigtig godt (flydende gødning uden urenheder!).
Neoprenpakningen er heller ikke helt stabil og der skal justeres lidt i løbet af sæsonen ligesom der skal det på (nogle) dryppinde.
Det er mit bedste bud.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Jensen, 14. maj 2020 kl. 15.35

Vil GARDENA Micro-Drip-System måske være en god ide? www.youtube.com/watch?v=goxJDU_MB18

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Jensen, 14. maj 2020 kl. 15.39

Hov var det her link jeg ville have sat ind www.youtube.com/watch?v=AjG-slwr21E

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. maj 2020 kl. 17.16

Jeg har købt et vandingsanlæg uden strøm og elektronik, men jeg har ikke fået sat det op endnu, selv om det ser simpelt ud.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. maj 2020 kl. 17.21

Nu er billedet rettet op, selv om det ikke lå ned før! Hjernedøde EDB-folk!

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 14. maj 2020 kl. 21.21

Hvem der laver det bedste anlæg ? Jamen det gør de da allesammen hvis du spørg' dem selv.
Uanset hvad du vælger, så kræver det jo dels at det installeres korrekt, og så er der vist ikke noget der fungerer år ud og år ind uden lidt vedligehold, selv om mange åbenbart forventer det.
Jeg har selv brugt mit Hydromat vandingsanlæg i ret mange år, og er glad for det. Det er let at installere og det kan selv passe mit drivhus i ugevis, også midt på sommeren hvis jeg skulle rejse lidt væk.
Ligesom de fleste andre anlæg, så har det jo også svage sider, f.eks. at det også vander hele natten hvor planterne let overvandes. Det kan ofte ses ved at der om morgenen hænger små vanddråber i bladhjørnerne. Jeg har løst det ved at monterer en lille batteridrevet vandingsautomat der helt lukker for vandtilførsel om natten.
Efter hver sæson piller jeg alle slanger, dryppinde mv. af og lægger det i en stor plastikspand. Så får det en gang afkalkning med saltsyre, så jeg har aldrig problemer med tilkalkede slanger.
Jeg bruger også et flydende gødningsprodukt som indeholder lidt afkalkning.
Mange har skrevet om problemer med at få vandingsanlæg til at fungere, men man ser jo desværre også mange drivhuser, der bare efterlades når sæsonen går på hæld. Den time man bruger på at rydde ordentlig op og forberede næste sæson er nu godt givet ud. Og så er det også mere indbydende at starte en ny sæson i drivhuset med udstyr der fungerer.

7 af 9 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 19.58

Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lund Jørgensen, 26. maj 2020 kl. 10.04

Har investeret i et "Vanlet" fra Juliana. Det fungerer rigtig fint, dog har jeg et problem med styring af tidspunkt for vanding. Har købt et Gardena "flex" vandur, men er ikke helt tilfreds med indstilling som er noget begrænset. Har brug for blot at tænde om morgenen og slukke om aftenen. Hvad skal jeg anskaffe der ??

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Lund Jørgensen, 26. maj 2020 kl. 10.05

Gardena "flex"

Nyt svar til emnet »Bedste automatisk vanding til drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Bedste automatisk vanding til drivhuset

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider