Forum

Nedklipning af vin i udestue

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Simon Mikkelsen, 3. august 2020 kl. 17.53

Vi har en ca. 30 år gammel, stor og flot vin i vores udestue der dækker hele loftet. Den er vi glade for. Taget i udestuen skal skiftes og tømren vil gerne have vinen beskåret dertil hvor stammerne begynder at nå loftet. Mine spørgsmål er nu: Er det for meget - kan vinen overleve? Hvor lang tid kan den mon være om at nå sin nuværende størrelse?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 3. august 2020 kl. 18.46

Den kan godt overleve en hård tilbagebeskæring.
Den vil vokse hurtigere nu, end da den groede op første gang, fordi den stadig har sit store rodnet

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lissa Bager Laursen Laursen, 29. august 2020 kl. 13.55

Jeg har en vin - Himrod, der er 3 år gammel i min udestue (uopvarmet). Den gror fint og dækker efterhånden alle spærene . Efter 3 år kom der endelig vindruer...... Men... der var KUN 2 vindrueklaser ialt. Min svoger har den samme vin, hans Heimrod er også kun 3 år gammel, men han har til gengæld haft 100-vis af klaser i år . !!! Jeg har måske klippet den forkert 2. juledag ? Hvordan gør jeg det rigtigt ..... ? Kan jeg evt. finde et billede et eller andet sted, som viser den korrekte klipning ? Med venlig hilsen en total nybegynder !!!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 29. august 2020 kl. 22.08

Her er et godt sted at begynde:
vinavl.dk/category/vinmarken/
Det er muligvis for lidt lys, der er problemet.

Nyt svar til emnet »Nedklipning af vin i udestue«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Nedklipning af vin i udestue

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider