Forum

Vindruer der taber druerne?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristian, 21. juni 2005 kl. 12.57

Hjælp! Sidste år plantede vi en lille pind i vores drivhus, den voksede sig stor og frodig. I år kunne vi glæde os over synet af små klaser med herlige druer der dukkede op over det hele.

Ulyksageligvis kan vi nu konstatere at det bliver en meget ringe høst, da planten taber 2/3 af druerne på hver klase inden de er tætte på at være modne.

Øv! Nogen det har viden og råd angående problemet, det vil blive modtaget med kyshånd!

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Poulsen, 13. juni 2012 kl. 10.42

Sådan ser mine druer også ud
hilsen
Jørn

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 13. juni 2012 kl. 11.04

Det er normalt, at planten smider en del af druerne - det bliver de sidste kun bedre af og får en god spisestørrelse :)

2/3 lyder måske lidt voldsomt - måske dårlig bestøvning?

Det kan også være, fordi planten stadig er ret ny - rodsystemet er ikke færdigudviklet, og derfor kan den ikke modne så mange frugter. Hvis planten ellers ser sund ud, tror jeg bare, at det skal være sådan i år :)

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 15. juni 2012 kl. 9.09

Min vin jeg har købt og plantet igår satte to klaser, begge har den, desværre smidt.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 15. juni 2012 kl. 10.04

Nok også fordi planten er for lille til at bære klaser allerede :) Det er i hvert fald mit bud...

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2012 kl. 13.23

Hvis den har været tørret ud, kan den så ikke også finde på også at smide druerne . ?
Det med den manglende bestøvning er selvfølgelig oplagt .

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 16. juni 2012 kl. 9.37

- en vinplante i drivhus skal være 3 år før den har udviklet rodnettet godt nok til at bære druerne frem til høst -
MM

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lise D, 16. juni 2012 kl. 17.41

Mogens der må jeg desværere være uenig - jeg har en vin der bar druer først år og de to stolle i min fars drivhus bar begge druer fra år 1 ;-)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lissi Madsen, 24. juni 2012 kl. 21.24

Hejsa

Har i prøvet at hæve fugten lidt med en sprayflaske, måske det kan hjælpe. Pas på ikke at ramme tomatplanterne de kan ikke lide det.

Nyt svar til emnet »Vindruer der taber druerne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vindruer der taber druerne?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider