Forum

Drivhus ved skel

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jette Exner, 18. oktober 2020 kl. 16.54

Hvor langt fra skel skal mit drivhus med havemøbler egentlig stå? Naboen har med plæneklipperen og små sten knækket et på ruder?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. oktober 2020 kl. 22.37

Byggeri til garage, carport, udhus, drivhus eller overdækket terrasse, som opføres i tilknytning til en eksisterende bolig, må placeres i skel eller nærmere skel end 2,5 meter. I boligområder gælder følgende for udhusbebyggelse i skel eller nærmere skel end 2,5 meter: Højde maksimalt 2,5 meter over terræn.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. oktober 2020 kl. 23.27

Du må nok sætte en plade op ind mod skel, så sten fra naboens plæneklipper ikke ødelægger flere ruder hos dig.
At en plæneklipper kan sende sten langt afsted er et kendt fænomen, og det kan du ikke bebrejde din nabo.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 18. oktober 2020 kl. 23.59

Det må vel være naboens ansvar at holde sine projektiler på egen grund, eller hur?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 19. oktober 2020 kl. 7.47

Det kunne man godt synes, men det er jeg ikke sikker på.
Men under alle omstændigheder vil det være godt med en fredelig og konstruktiv snak - det kunne være, at naboen kunne køre den modsatte vej med plæneklipperen langs skellet. Det er jo nok ude i kanten, at der er flest sten.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 19. oktober 2020 kl. 13.16

Man kan undre sig, og der kan måske være særlige omstændigheder, men i store træk mener jeg, at Lars Holt har ret.

Hvis naboen benytter en godkendt plæneklipper og betjener den korrekt, så kan han ikke drages til ansvar, hvis en sten fra klipperen smadrer en rude hos naboen eller for den sags skyld skyder et øje ud på et barn.
Så vidt, jeg er orienteret, betegnes det som et "hændeligt uheld", og det er ikke er ansvarspådragende.

Det kan nok også undre mange, at hvis man f.eks. overhaler en rytter, og hesten derved sparker en bule i bilen, så er det som udgangspunkt også et hændeligt uheld, og bilejeren må selv dække skaden enten med sin kaskoforsikring eller af egen lomme.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 19. oktober 2020 kl. 13.57

Hej Lars og Jakob. Jeg kan læse mig til at i har ret for så vidt angår erstatningsspørgsmålet. Det er nok bedst som Lars foreslår at tage en konstruktiv snak med naboen.

Nyt svar til emnet »Drivhus ved skel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus ved skel

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider