Forum

Squash

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. august 2021 kl. 11.45

Hejsa

Nu er det 2. år i træk i drivhuset at 90% af blomsterne er han blomster. De resterende hunblomster starte med flotte små squash, som kort efter gulner og dør. Det samme sker for mine udendørs squash planter.
Jeg køber hvert år nye frø bla trombonini , så. Stort brug for gode råd.

Min have er af rigtig go havejord, fed jord m diverse kompost tilsætning af egen avl økologisk , samt lidt hestemøg .
Jeg vander ikke overdrevent og lige på squash siden er der ikke dræbersnegle angreb

Vh Benedikte og på forhånd tak for svar

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. august 2021 kl. 12.02

I drivhuset kan det skyldes, at de får det alt for varmt, men på friland kan jeg ikke regne ud, hvad der er galt. Det ser ud til, at du har styr på din jord.
Her får vi jo 5 gange så mange squash, som vi kan bruge friske af flere forskellige sorter. Vi har aldrig oplevet, at squash gulner og dør, undtagen når blomsten stadig sidder på og holder på fugten.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. august 2021 kl. 12.31

@ Lars

Tak for svar. Ja i drivhuset kan dit svar være et godt bud, men uden for???

Jeg afventer efteråret i drivhuset, da squashplanterne stadig gror godt, og varmen aftager jo og om 🤞🏻 Det så giver squash - må afvente..

Gir tilbage melding næste år. Prøver at plante flere steder udenfor, men ingen ved jo hvordan sommeren gir af varme.

Er squash plante ikke en varmesøgende plante??

Vh Benedikte

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. august 2021 kl. 12.31

@ Lars

Tak for svar. Ja i drivhuset kan dit svar være et godt bud, men uden for???

Jeg afventer efteråret i drivhuset, da squashplanterne stadig gror godt, og varmen aftager jo og om 🤞🏻 Det så giver squash - må afvente..

Gir tilbage melding næste år. Prøver at plante flere steder udenfor, men ingen ved jo hvordan sommeren gir af varme.

Er squash plante ikke en varmesøgende plante??

Vh Benedikte

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. august 2021 kl. 15.55

Vi dyrker squash i det almindelige sædskifte.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. august 2021 kl. 20.08

Tak

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. august 2021 kl. 20.08

Tak

Nyt svar til emnet »Squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Squash

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider