Forum

Skoleagurker

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Else, 9. juli 2005 kl. 9.43

De nye små agurker er begyndt at blive gule nedefra,og det er som om planten er gået i stå.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda, 10. juli 2005 kl. 1.39

Hej Else
Husker du at gøde dine agurkeplanter?

Jeg havde samme problem sidste år, hvor jeg ikke fik gødet ret meget. I år er der ingen problemer.

Hilsen Linda

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Renè Drud, 20. juli 2005 kl. 12.26

Hej Else
Jeg er nybagt drivhusejer årgang 05, jeg oplevede det samme med at de små agurker blev gule, det var på trods af at de blev passet efter alle kunstens regler.

Jeg søgte på nettet og fandt, denne side, www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/agurk_graeskar_og_squash/360.html
Den fandt jeg ved at følge rådet i indlæget af 14 juli 2005.

Kort kan jeg fortælle, at hvis planten føler den har for meget at føde på abortere den de små agurker, de bliver gule og dør/falder af.

Jeg vil ikke kalde mig nærrig, nok mere nysgerrig, jeg fulgte til dels rådet i, d.v.s. jeg fjernede ikke alle små agurker på stammen, men de fleste – man vil jo gerne smage.

Der gik ikke mange dage før planterne begyndte at sætte sideskud, wauv – der kommer mange agurker på de skud.

Til sidst skal lige nævnes, der har ikke været flere små gule agurker siden da.

m.v.h.

Renè Drud

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Dalsgaard, 24. juli 2008 kl. 21.58

Jeg tror at temperaturen i drivhuset er for lav. F.eks i år 2008 har vi på Bornholm haft nattetempereturer, i juli, på 10 grader. Jeg har aldrig haft så mange små visne agurker som i år. Nu er temperaturen steget og nu sker der noget. Der er noget med at agurker skal have en temperetur over 22 grader for at gro.Jeg har dog høstet 70 agurker fra 5 planter allerede.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Iversen, 6. juni 2009 kl. 17.17

Hej Vi har for første gang købt skoleagurker,de gror fint i plantekasse men skal de nippes ligesom tomatplanter.Venlig hilsen Inge

Nyt svar til emnet »Skoleagurker«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Skoleagurker

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider