Forum

Gennemsigtig lag på agurke blade.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 21. juli 2022 kl. 21.33

Hvad er det nu lige der laver denne gennemsigtige lag på bladene af agurkeplanterne, jeg har læst det engang men kan ikke huske hvor det var. Er det dyr der skal bekæmpes med plante sæbe og kolde overbrusninger, eller hvad.

Mvh Eigil Hansen

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juli 2022 kl. 22.47

Hvis jeg husker rigtig så er det vistnok nogle meget små nøgensnegle, som laver disse gennemsigtige lag på bladene . Hvis ikke det er et voldsom angreb du har ville jeg bare lade dem være
Sneglene kan godt gemme sig om dagen og komme frem om aften eller tidlig morgen, hvis der er snegle . . Prøv evt at se om ikke du kan lokalisere hvilket insekter det præcist er ved at vente til det bliver mørkere/koldere...
Hvis du vil bekæmpe dem findes der midler i byggemarked, der kan benyttes, men lidt vand, sæbe og sprit kan også virke på dem .

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. juli 2022 kl. 23.01

Hej igen .

Jeg sad og læste op på en amerikansk hjemmeside og her nævnes at myrer kan finde på at gnave i bladene på agurker. Så både snegle og myrer er de eneste skadedyr, der ses på bladene. Der findes andre skadedyr, men disse angriber som regel rødderne .

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 25. juli 2022 kl. 8.53

Tak for din svar Søren, jeg har ikke gjort mere ved sagen endnu, det er et flot meget tynd lag der ligger på nogle blade, som om der ligger et lille klar film ovenpå bladene, det gør der også, men hvem laver dette, det er mega tynd.

Mvh Eigil.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 25. juli 2022 kl. 8.53

Tak for din svar Søren, jeg har ikke gjort mere ved sagen endnu, det er et flot meget tynd lag der ligger på nogle blade, som om der ligger et lille klar film ovenpå bladene, det gør der også, men hvem laver dette, det er mega tynd.

Mvh Eigil.

5 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. januar 2023 kl. 20.25

Slettet af administrator 20. januar 2023 kl. 9.03.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. januar 2023 kl. 20.25

Slettet af administrator 20. januar 2023 kl. 9.03.

7 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. januar 2023 kl. 20.25

Slettet af administrator 20. januar 2023 kl. 9.03.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. januar 2023 kl. 21.48

de sidste 3 indlæg er er rapporteret som reklame

Nyt svar til emnet »Gennemsigtig lag på agurke blade.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Gennemsigtig lag på agurke blade.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider