Forum

Ukendt agurk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Axell A., 14. august 2022 kl. 17.38

Har et par agurkeplanter i drivhuset. Det er ikke den slags jeg troede jeg såede. Men hvad er det så. Troede de bare så sådan ud inden de blev til de lange grønne som er afbildet på frø posen. Men de vokser bare men samme udseende.
Hvad er de for nogen?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Axell A., 14. august 2022 kl. 17.40

Her er tre nye på vej

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. august 2022 kl. 20.31

Hej Axel

Jeg vil give dig ret i at det er nogle besynderlig agurker du har fremavlet. Men jeg har ikke noget forklaring på hvad der præcist er der er gal .

Den første ligner for mig en skoleagurk ,som er blevet bestøvet. Det sker med nogle sorter bl.a den , der hedder Alpha Beith, som er en skoleagurk hvor det er muligt at høste frø fra.
Hvilket er sjældent, da agurker ofte er golde .
De andre , på det nederst billede, ligner en mellemting imellem drueagurk og frilandsagurker. Disse får begge pigge på skindet .

Hvad der gøre at dine agurker bliver spidse i enderne ved jeg hellere ikke men vil gerne undersøge det. Jeg selv får også denne type agurker en gang imellem og spiser dem gerne...

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 14. august 2022 kl. 21.10

Det med agurker sygdomme er en større videnskab, som jeg ikke blev meget klogere af. Der er åbenbart mange forskellige forklaringer på hvad der kan være årsagen til både den ene og andet .
Men jeg fandt denne forklaring som var aktuel og her står bl.a at du bør ikke lade agurker blive gule. Hvis du støder på en gul agurk, er den normalt over moden. ... Agurker bliver bitre med størrelse, og gule agurker er generelt ikke egnede til forbrug. En gul agurk kan også være resultatet af en virus, for meget vand eller en ubalance i næringsstoffer.

Andre steder stod der at hvis agurker udsættes for lys bliver de også gule ....

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Axell A., 14. august 2022 kl. 21.34

Har lige prøvet en af de store. Smager som agurk, men seje. Frøene virker dog næsyen som dem jeg såede.
Lidt underligt den samme plante kommer med to forskellige. Men måske det samme med tomater. Jeg tager bare frøene fra en købetomat. Sidste år kom der både cherry, almindelige, små ægformede samt nogle hjerteformede.
Disse agurkefrø var købte fra billigtfrø. Hvem ved hvor de kommer fra.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. august 2022 kl. 23.26

Første billede ligner for mig modne skoleagurker, mens det andet ligner agurker til friland.

Nyt svar til emnet »Ukendt agurk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Ukendt agurk

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider