Forum

Vindruer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kristian Frederiksen, 6. september 2022 kl. 20.15

Hej ! I mit drivhus har jeg en velvoksen vindrue den er 18 år, nu står den med blade som om det er skimmelart, de er grålige og hvidlige på bladene og ud over det det samme med druerne de er også revnede, hvad er der galt ? jeg har vandet ude og inde, den er plantet udenfor drivhuset som har været meget åben i denne hede, gødet har jeg ikke og den ser sørgelig ud men mange druer. Venlig hilsen Kristian Frederiksen.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 6. september 2022 kl. 22.04

Hej Kristian.

Nu har jeg ikke den store viden om vin og dens sygdomme. Men udfra det du beskriver her fandt jeg dette svar som Steen Porse har skrevet tidligere. Jeg har googlede revnede vindruer og fandt denne artikel : www.havenyt.dk/spoergsmaal/frugt_og_baer/vin/15973.html Jeg tror at det er meldug du har ...

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 6. september 2022 kl. 23.51

Det er meldug, og du kan ikke gøre noget ved det i denne sæson.
Til foråret, når du har beskåret vinen, kan du sprøjte den med mælk (5-10%) eller bagepulver opløst i vand.
Det skal gøres med korte mellemrum (hver 14. dag indtil efter blomstringen)
Der har været meget meldug i vinen i år, formodentlig pga. varmen og dermed tørken.
se vinavl.dk/druevinavl-sygdomsbekaempelse/ og mst.dk/kemi/pesticider/alternative-sproejtemidler/basisstoffer/

Nyt svar til emnet »Vindruer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Vindruer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider