Forum

Polytunnel/byggetilladelse?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 7. december 2022 kl. 16.02

Nogen som har erfaring med at sætte polytunnel op. Hvis man nu ikke magter at søge byggetilladelse til rigtig drivhus kan man så sætte polytunnel op? Det har jo ikke noget fundament og er teknisk set et telt?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. december 2022 kl. 19.35

Det er let at søge byggetilladelse for et drivhus

Uanset hvad, så spørg din kommune (på mail!) - reglerne kan tolkes lidt forskelligt fra kommune til kommune

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 7. december 2022 kl. 19.38

Jeg tror vist ikke du har set et byggetilladelses ansøgning. Der er folk derude som ansætter andre til at søge for dem da det er så kompliceret.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. december 2022 kl. 13.02

Når jeg bruger tid på at svare nogle. så er det fordi jeg ved noget om emnet! Nu er det et drivhus vi taler om - ikke?

Hyg dig!

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 8. december 2022 kl. 14.16

Det er det samme process når man søger for drivhus som når man søger for en carport eller udhus f.eks. Det var ikke for at antyde at du ikke vidste noget. Jeg har lige netop fået mail fra kommunen som bekræfter mig i det. Hyg dig og tak for svar.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Hooshyar, 8. december 2022 kl. 14.16

Det er det samme process når man søger for drivhus som når man søger for en carport eller udhus f.eks. Det var ikke for at antyde at du ikke vidste noget. Jeg har lige netop fået mail fra kommunen som bekræfter mig i det. Hyg dig og tak for svar.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 9. december 2022 kl. 13.02

Ja, samme "proces" men nu er det jo noget lettere at fremskaffe en målfast tegning af sin grund (ligger on-line), en målfast tegning af sit drivhus (det har leverandøren) og kombinere de to på en grundplan.

Det er nogenlunde dét!

At oprette bygge sagen digitalt er opdelt i afsnit med vejledning.

Lad nu være med at give op på forhånd - du kan godt!

Og jo du kan tro jeg hygger mig - det er dagligdag nu hvor det er koldt og haven lukket ned og brændeovnen tændt op og frøkatalogerne ankommet :)

Nyt svar til emnet »Polytunnel/byggetilladelse?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Polytunnel/byggetilladelse?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider