Forum

Kartofler i drivhuset i spande

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 10. april 2023 kl. 17.07

Er det rigtig dårlig med kartofler i drivhuset.
Sidste år havde jeg nogle meget store toppe i drivhuset men der var næsten ingen knolde ved dem. hvad skyldes dette, er det mangel på pasning vand osv. eller dur det bare ikke i en varm drivhus.

mvh Eigil

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 10. april 2023 kl. 18.05

Drivhuset er udemærket til at fremdrive kartofler, men for meget varme og næring giver ofte store kraftige planter, uden særlig mange kartofler . Så ud på friland med dem.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 10. april 2023 kl. 23.08

Fint tak for dit svar Søren, jeg har dem i drivhuset endnu, de har top på en centimeter eller deromkring. Hvornår er det bedst de kommer ud, kan du sige noget om det.

Mvh Eigil

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eigil Hansen, 10. april 2023 kl. 23.08

Fint tak for dit svar Søren, jeg har dem i drivhuset endnu, de har top på en centimeter eller deromkring. Hvornår er det bedst de kommer ud, kan du sige noget om det.

Mvh Eigil

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. april 2023 kl. 10.47

Hej Eigil.

Jeg ville vente til maj, alt efter vejret. Søg for at få dem dækket til hvis der kommer nattefrost.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 11. april 2023 kl. 11.40

Jeg lagde kartofler i drivhus for 8 år siden sidst i marts , OK der var mere top end der var kartofler nede under , men der var nok til stegt flæsk og nye kartofler til 4 personer i maj måned , jeg fik nok ikke alle kartofler op , da der hvert forår lige siden har været kartofle planter som skyder op , som ukrudt ..........

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. april 2023 kl. 12.13

Hej Svend.

Du kan sagtens lægge kartofler i de tidlige måneder bare temperaturen er over 8 grader ( har jeg lige læst:-) men problemet er ofte at varme kombineret med frigivelse af lidt for meget kvælstof giver flotte store toppe og ikke så mange kartofler nede...

Her i nabolaget ,hvor jeg bor har vi en økologisk drivhusgartner som avler sine kartofler i de tidlige måneder og omkring maj måned har hun salg af dem. Hun sælger dem i poser af 250 gram til kr 35 ,- og der er rift om dem . Så måske er det ikke så tosset at lave sine tidlige kartofler selv...

Nyt svar til emnet »Kartofler i drivhuset i spande«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Kartofler i drivhuset i spande

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider