Forum

Regnvand og faskine

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Kristensen, 22. april 2023 kl. 22.33

Vi har netop købt et 15,2 m2 orangeri. Min nabo mener jeg skal installere 2 faskiner for at sikre regnvandet kan ledes væk.

Hvad mener i er nødvendigt?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. april 2023 kl. 22.42

Djet er jo svært at svare på, når vinikke kender noget til din jordbund. Det går jeg ud fra at din nabo ved og at hans råd baserer på denne viden om jorbundsforholdene.
Ingeborg

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. april 2023 kl. 22.44

Rettelse: vinikke = vi ikke . Undskyld!

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. april 2023 kl. 22.36

Hvem forlanger en faskine, er det jer selv eller kommunen?
Hvis det bare er jer selv ville jeg nøjes med en enkelt faskine.
Men hvis i har mulighed for det ville jeg lave en faskine kombineret med en regnvands opsamler . Det har jeg her på huset hvor jeg bor og jeg kan opsamle flere gange 200 liter regnvand om sommeren. Jeg har to tønder på hver 200...
Men det dækker ikke mit forbrug på vand, da jeg har mange krukker og så en lille køkkenhave. Men til et orangeri vil selv lidt vand gøre gavn. Ok jeg ved godt at investeringen i netop plast eller trætønder vil koste, men på den lange bane burde det kunne betale sig. Jeg har som nævnt to plastik tønder foran huset og en udendørs vandhane bag huset. Så kan hønsene få frisk vand og jeg skal hellere ikke rende så meget med vandkanden.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. april 2023 kl. 22.46

Ps.

Grunden til at jeg nævner kommunen og ikke naboen er at det i visse kommuner er nogle direktiver, der beskriver hvordan at man skal lede vandet væk fra huset og sikkert også drivhuse i den str. som jeres ... Jeg blev gjort bekendt med disse direktiver da jeg boede i Gladsaxe Kommune for ca 10 år siden og hvor problemet var den stigende mængde vand som Vorherre kommer med og som gjorte at kommunens kloakker ikke kunne tage det. I Gladsaxe Kommune mente man at folks faste belægninger var skyld i at der blev udledt for meget vand fra paracellerne end kloakkerne kunne tage og anbefaler derfor at borgerne anlagde nogle nye belægninger i indkørslerne.

Nyt svar til emnet »Regnvand og faskine«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Regnvand og faskine

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider