Forum

Silicone og drivhusglas

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Line Krüger, 26. april 2023 kl. 20.43

Hej. Findes der en måde at fuge sine vinduesglas fast til drivhuset når de ER sat fast med clips? Og fuger man udefra eller inde?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 26. april 2023 kl. 21.38

Hej Line.

Jeg har mine glas sat fast med klips alene. Jeg tror at du vil blive ked af, at dine glas er fuget fast og det bliver et helvede for dig fremover at udskifte glas hvis de er fuget fast.

Klips burde holde dine ruder, men hvis vinden først raser er det begrænset hvad de kan holde til, men du skal også bruge en gummiliste, der holder ruderne på plads . Gummiliste og klips er rigeligt....

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 27. april 2023 kl. 10.51

Der er kun en måde at få et glas af et drivhus når det er sat fast med silikone , og det er med en hammer ..........

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 25. maj 2023 kl. 21.23

Det er nu slet ikke så umuligt at udskifte glas der er monteret i silicone. Jeg har gjort det flere gange for andre. Det er selvfølgelig lidt mere tidskrævende end at udskifte løse glas der kun er monteret med clips.
Det er muligt, at Svend kun kan skifte ved brug af en hammer, og at det for Søren er et helvede, men en hobbykniv og så lidt tålmodighed så kan man som regel let få løsnet et siliconemonteret glas.
Men har man først afgjort med sig selv, at det er umuligt, så er det sikkert umuligt.

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 25. maj 2023 kl. 22.00

Hej Gert.

Det er godt nok noget tid siden vi har hørt fra dig, men jeg vil give dig ret i at clips hellere ikke altid er løsningen, for de har det med at ryge af h....til.og når man går med bare tæer , ja så dukker de som regel op igen. Men jeg vil stadig ikke anbefale brugen af silicone..

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 26. maj 2023 kl. 7.59

Hej igen Søren. Ja når man først er kommet ud af sit vinterhi, så er man da nødt til lige at kigge på forum igen.
Og mht. glas i silicone, nogen vil det ene og nogen vil det andet.
Heldigvis er vi jo ikke underlagt nogen lovgivning om det endnu.
Men jeg vil stadig anbefale brugen af silicone..

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Line Krüger, 26. maj 2023 kl. 8.52

Der var også sat silicone i vores gamle drivhus (ikke os) og det fungerede rigtig godt så ruderne ikke blæste ud

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 27. maj 2023 kl. 7.56

Det er rigtigt Line, verden er ikke kun sort eller hvid.
Med mindre man bor i Thyborøn, Hanstholm eller på Mandø så er der ingen grund til at fuldfuge med silikone. Langt de fleste vil kunne klare sig med små silikoneklatter på størrelse med en ært i hvert hjørne af drivhusglasset.
Enhver løsning må tage udgangspunkt i de faktiske forhold.

Nyt svar til emnet »Silicone og drivhusglas«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Silicone og drivhusglas

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider